המסחר באחד העם ננעל בירידות על רקע החלטת הריבית

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל היום במגמה שלילית, על רקע פרסום החלטת הריבית במשק ועדכון תחזית הצמיחה של בנק ישראל. גם הירידות בבורסות אירופה השפיעו על המסחר ברחוב אחד העם.
  
המסחר ננעל, כאמור, במגמה שלילית כשמדד ת"א 25 ומדד ת"א 100 ירדו ב-0.1% כל אחד. מדד הבנקים נחלש ב-0.7%, מדד הנדל"ן איבד 0.5% מערכו, מדד התקשורת עלה ב-1.3% ומדד הנפט והגז נחלש ב-0.2%. 
מוקדם יותר היום, כאמור, פרסמה הוועדה המוניטרית בבנק ישראל את החלטת הריבית במשק לחודש יולי, לפיה הריבית תישאר ללא שינוי על רמה של 0.75% זה החודש הרביעי ברציפות. 



צילום: אהוד כהנים

"ההחלטה להותיר את הריבית ללא שינוי מהווה במידה מסוימת הבעת אמון במצבו הנוכחי של המשק, ואולם היא כמו כן נובעת מאי רצונו של הבנק ללבות מחדש את בועת הנדל"ן בתקופה שבה הממשלה מנסה להוציא לפועל מהלכים שיביאו לבלימת עליית המחירים והגדלת ההיצע" אמרו במחלקת המחקר של FXCM בתגובה להחלטת הבנק. "מנגד, להחלטה היום צפויה להיות השפעה מזיקה על שער החליפין. השקל, שנסחר בימים הללו ברמות שיא למול הדולר והאירו, צפוי להמשיך ולהתחזק בטווח הקרוב, מגמה שמזיקה מאוד למגזר היצואנים בישראל ולמשק כולו. ייתכן כי לא תהיה ברירה לבנק ישראל אלא להתערב באופן מסיבי בתקופה הקרובה בשוק המט"ח".

"הדולר-שקל נחלש בשבוע שעבר ב-0.4% למול השקל והוא שוב נושק לרמת השפל של מאי ב-3.434. שבירה מטה מתחת רמה זו תסלול את הדרך למבחן עתידי של 3.2. כזכור, זו הרמה בה קנה, בזמנו, הנגיד לשעבר סטנלי פישר כ-800 מיליון דולר, במסגרת ההתערבות האגרסיבית ביותר שביצע הבנק".

מניית סקיילקס, יבואנית מכשירי סמסונג, צנחה היום ב-3.1% לאחר הודעת החברה על הדחתו של בעל השליטה, אילן בן דב מתפקידו כיו"ר הדירקטוריון בשל חילוקי דעות על על דרך הטיפול בעסקי החברה וניהולה. בהודעת החברה נכתב עוד כי 4 דירקטורים נוספים צפויים לעזוב. עוד נמסר כי החברה פעולת מול סמסונג בקשר לדיווחים על תקלות בסוללת מכשיר הגלקסי S4. מניית החברה לישראל המשיכה לאבד גובה גם היום, ונחלשה ב-0.8%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן