המסחר באחד העם ננעל בירידות שערים

לאחר שאתמול ננעל המסחר במגמה שלילית בסופו של יום מלא טלטלות, גם היום הראו המסכים אדום בתום יום המסחר. הבורסה באחד העם, כמו יתר הבורסות ברחבי העולם, הגיבה היום להחלטת הבנק הפדראלי בארה"ב אשר פורסמה אמש, לפיה תצומצמם פעם נוספת מדיניות ההרחבה הכמותית של הבנק, והוא ירכוש אג"ח בשווי 65 מיליארד דולר בחודש בלבד.

לאחר פרסום ההחלטה ננעל אתמול המסחר בוול סטריט בירידות שערים, כששלושת המדדים המרכזיים איבדו למעלה מ-1% מערכם. היום, לאחר פרסום נתוני הצמיחה בארה"ב, עברה וול סטריט לעליות.

באחד העם ירד מדד ת"א 25 ב-0.6%, ומדד ת"א 100 נחלש ב-0.3%. מדד הבנקים איבד 0.4% מערכו, מדד התקשורת נחלש ב-0.3%, מדד הנפט והגז ירד ב-0.2%, מדד הנדל"ן ננעל ללא שינוי, ומדד הטכנולוגיה עלה ב-0.1%.

צילום: אהוד כהנים

מניית חברת דלק של יצחק תשובה ירדה ב-1%, לאחר דיווחים שונים כי החברה נמצאת במשא ומתן מתקדם למכירת חברת הבת "דלק אירופה" עבור כ-800 מיליון יורו.

"הדולר-שקל נשבר ביממה האחרונה מטה, וזאת למרות החלטתו של הבנק הפדרלי. בימים האחרונים היו ספקות האם הבנק אכן יבצע את המנה הבאה בצמצום, וזאת על רקע המפולות בשווקים המתעוררים, ואולם נראה שמה שמנחה את הבנק הפדרלי הינו המצב הכלכלי בארצות הברית ולא השפעת מדיניותו על שווקים אחרים בעולם" אמרו הבוקר במחלקת המחקר של FXCM ישראל. "אלא אם כן נראה משבר בקנה מידה גדול יותר, הבנק ימשיך לבצע מדי חודש צמצום, ואולי אף יגדיל את המנות ל-15 מיליארד. התהליך הזה אמור להמשיך ולהחליש את המטבעות של השווקים המתעוררים, וזאת בעקבות הבריחה של הון זר מהשווקים המתעוררים חזרה לשווקים המפותחים".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן