המסחר באחד העם ננעל במגמה מעורבת, טבע ירדה ב-1.3%

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל היום במגמה מעורבת, על רקע מגמה זהה גם בוול סטריט ובבורסות אירופה. 

מדד ת"א 25 נחלש היום ב-0.1%, כמו גם מדד ת"א 100. מדד הבנקים נחלש ב-0.6%, מדד התקשורת התחזק ב-0.3%, מדד הנדל"ן הוסיף 0.5% לערכו ומדד הנפט והגז עלה ב-0.5% גם הוא.

מניית פלוריסטם, אשר זינקה אתמול ב-15% לאחר פרסום תוצאות ניסוי קליני שלב 1-2 לבירור היעילות והבטיחות של שימוש בתאי גזע, נחלשה היום ב-0.2%. בבנק ההשקעות MLV Capital העניקו למנייתה המלצת "קנייה". חברת טבע, אשר הודיעה אתמול על רכישת חברת ניופאת', נחלשה היום איבדה 1.3% מערכה.


צילום: אהוד כהנים

"התעשיינים הנהנים מעסקאות הגידור שביצעו במהלך שנת 2013, נאלצים להתמודד כיום עם רמות שערים הנוגסות משמעותית ברווחיהם, דבר המעודד רבים לבחון חלופות מעבר לים. את קול התעשיינים היה אפשר לשמוע בבירור אתמול בכנסת היות ואינם יכולים להתמודד יותר עם שער הדולר הנמוך. השפעת הייסוף המתמשך לאורך זמן תורגש במיוחד בקרב חברות ההייטק להן כ-70% מההכנסות מקורן בדולר", כך כותב היום יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים.

"על רקע פעילותו של בנק ישראל בשוק המטבע המקומי, ניתן לצפות כי בנק ישראל ימשיך לפעול ולבלום קריסה חדה בשער הדולר-שקל, אולם מנגד מאפשר את הזליגה המתמשכת בשער הדולר שקל. ללא פעולה משמעותית רחבה ומתמשכת הדולר צפוי לנוע לעבר רמת 3.4 שקלים כבר בעתיד הקרוב", הוסיף פריימן.

אתמול פרסמה קרן המטבע הבין לאומית פרסמה תחזית מעודכנת לגבי קצב הצמיחה הגלובלית, שיעמוד על 3.7%. זאת לעומת הערכה קודמת בחודש אוקטובר שדיברה על 3.6%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן