המסחר באחד העם ננעל בעליות: אי.די.בי זינקה ב-7.8%

שבוע המסחר בבורסה בתל אביב נחתם במגמה חיובית על רקע העליות החדות בבורסות וול סטריט ואירופה בסוף השבוע. השווקים הגיבו בחיוב לנתוני תעסוקה טובים מהצפוי שפורסמו ביום שישי בארה"ב. בארץ, מחר תתכנס הכנסת להצביע על חוק ההסדרים.

מדד ת"א 25 טיפס ב-0.6%, ת"א 100 עלה ב-0.6%, מניות הבנקים התחזקו ב-0.5%, מניות הנפט והגז הוסיפו 0.4% לערכן.

צילום: רויטרס

מחר כאמור צפויה ההכנסת להצביע על חוק ההסדרים. במסגרת החוק שאושר בממשלה, התכנית כוללת את ההחלטה לחיוב לימודי ליב"ה בכלל מערכת החינוך, החלת תכנית "יוצאים לעבודה" ומערך תמריצים לעידוד תעסוקה ולהגדלת מעגל העבודה במשק, קיצוץ בקצבאות ילדים ושלילתם ממרוויחי משכורות שמעל 800 אלף שקל בשנה, יישום המלצות ועדת קדמי להפחתת מחירי המזון, מלחמה בהון השחור ויקצוץ בשכר השרים וחברי הכנסת.

בנוסף לקיצוץ בגובה 3 מיליארד שקלים בתקציב הביטחון, הוחלט שלא לבטל את הפטור ממע"מ על שירותי תיירות וכנגד להעלות את מס החברות ב-0.5% נוספים (1.5% בסה"כ). עוד הוחלט להשית הפחתה רוחבית בגובה 2% בתקציב 2013 ו-3% בתקציב 2014, בסך כולל של מיליארד שקל, תוך החרגת תקציבי הביטחון והרווחה מהקיצוץ הנוסף.

השליטה באי.די.בי נותרת בידיו של נוחי דנקנר, לפחות בחודשיים הקרובים – כך קבע היום בית המשפט המחוזי בתל אביב. השופט איתן אורנשטיין העניק לאי.די.בי פתוח, החברה הבת של אי.די.בי אחזקות, ארכה של חודשיים למימוש אחזקותיה בכלל ביטוח. המועד האחרון למהלך הוא ה-22 באוגוסט. "יש לאפשר לחברה להתנהל ללא חרב על צווארה", אמר אורנשטיין. עם זאת, בית המשפט דחה את בקשתה של אי.די.בי לסלק את התביעה, וציין כי "נקודת האיזון תלויה בעיקר ביכולת של אי.די.בי פתוח לממש את נכסיה. אם לא כן היא לא תוכל לפרוע את התחייבותה כבר בשנה הקרובה". בעקבות ההחלטה זינקה מניית אי.די.בי ב-7.8%

אתמול הגישה חברת אי.די.בי בקשה דחופה לבית המשפט לדון במתווה הסדר החוב שהיא מציעה למחזיקי האג"ח. החברה הודיעה כי המשקיע אדוארדו אלשטיין חתם ביום שישי על כתב התחייבות להזרמת 75 מיליון דולר לחברה. 

בנוסף לכך מציעים באי.די.בי מתווה להסדר חוב חדש באי.די.בי פתוח. על פי המתווה מבקשת החברה ממחזיקי האג"ח חצי שנה לגיוס 400 מיליון דולר. לשם הבטחת ההתחייבות מוכנים באי.די.בי להפקיד סכום של 130 מיליון שקל בנאמנות בשתי מנות – האחת בסוף ספטמבר 2013 והשנייה בסוף דצמבר 2013אם לא תצליח החברה לגייס את הכסף היא מציעה למחזיקי האג"ח לרכוש מחצית ממניות אי.די.בי פתוח. לאחר חצי שנה אי.די.בי מתחייבת לגייס 400 מיליון דולר נוספים, אולם אם לא תצליח לעמוד ביעד, יוכלו מחזיקי האג"ח לקחת מדנקנר את השליטה בחברה. בשעה זו מזנקת המניה ב-7%. המסחר באג"ח מסדרה ז' של אי.די.בי פתוח הופסק.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן