המסחר באחד העם ננעל בעליות; מניות שותפויות הגז זינקו

המסחר בבורסה באחד העם ננעל היום בעליות שערים, למרות הירידות בוול סטריט בסוף השבוע, שהגיעו בעקבות נתוני מאקרו שהתפרסמו באירופה והעידו על שיעור אינפלציה של 0.7% בגוש האירו בחודש ינואר. מדובר בירידה של 0.1% לעומת חודש דצמבר – מתחת ליעד 2% שהציב הבנק האירופי המרכזי.

התל אביב נסגר היום מדד ת"א 25 ללא שינוי, מדד ת"א 100 עלה ב-0.2% ומדד הבנקים נחלש ב-1.3%. מדד התקשורת ירד ב-1.2%, מדד הנדל"ן נחלש ב0.2% מדד הנפט והגז זינק ב-3.2%.

מניות שותפויות הגז ריכזו היום את מרבית תשומת הלב לאור עסקת הענק שצפויה להיחתם במהלך השבוע במסגרתה תכנס וודסייד האוסטרלית כשותפה למאגר לוויתן, דיווחה של רציו הבוקר כי היא נמצאת במשא ומתן לכניסה כשותפה ברשיונות "שרה" ו"מירה", וכן דיווח שפורסם בסוף השבוע על כך שמאגר תמר דרום מערב, מכיל כמות כפולה של גז לעומת האומדן הראשוני. דלק נסקה ב-6.4%, רציו ב-6.3%, ואבנר זינקה ב-5%.


צילום: אהוד כהנים

בסוף השבוע קראה קרן המטבע הבין לאומית לפעולה דחופה שתמנע מחנק אשראי עולמי בעקבות צניחת ערכם של המטבעות בשווקים המתפתחים, אשר עשויה להתפתח למשבר של ממש בעקבות המשך צמצום ההרחבה הכמותית בארה"ב. המשבר כבר אילץ חלק מהמדינות לנקוט בצעדים דרסטיים וטורקיה למשל העלתה את הריבית במדינה ב-5%.

בלידר שוקי הון כותבים בסקירתם השבועית כי "ההתמתנות בפעילות הכלכלית בישראל בסוף 2013 לא מספיק מובהקת עדיין כדי להביא להורדת ריבית נוספת. יחד עם זאת, במידה והצמיחה הגלובלית תואט, אין לפסול הורדת ריבית בישראל, גם על רקע הירידה הצפויה בקצב האינפלציה. בכל מקרה שינינו את תחזית העלאת הריבית הראשונה מדצמבר 2014 למרץ 2015."

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן