המסחר באחד העם נסגר בעליות; דסק"ש עלתה ב-4%

המסחר בבורסה באחד העם נפתח היום בירידות קלות, על רקע ירידות השערים בבורסות אסיה והנעילה השלילית אתמול.

מדד ת"א 25 עלה ב-0.2%, מדד ת"א 100 נסגר סביב רמות הפתיחה, ומדד הבנקים התחזק ב-1%. מדד התקשורת איבד 1.4% מערכו, מדד הנדל"ן ירד ב-0.1% ומדד הנפט והגז התחזק ב-0.1%.


צילום: אהוד כהנים

בנק מזרחי-טפחות פרסם הבוקר את דוחותיו הכספיים לפיהם חלה עליה של 3.7% בהכנסות ב-2013 והן הסתכמו בסכום שיא של 4.96 מיליארד שקל. לעומת זאת חלה ירידה ברווח הנקי ברבעון האחרון הוא הסתכם ב-252 מיליון שקל לעומת 270 מיליון ברבעון המקביל אשתקד. הירידה מוסברת בהוצאות חד פעמיות שנבעו מהנחיות בנק ישראל באשר להלוואות לדיור. לאחר ירידות קלות במהלך המסחר, נסגרה מניית הבנק כמעט ללא שינוי.

מניית דסקונט השקעות עולה ב-4% לאחר שמעלות העלתה את דירוג האשראי שלה מ-BBB ל-BBB+. 

בבית ההשקעות יוטרייד אומרים הבוקר כי "הצעדים של בנק ישראל הם כמו כוסות רוח למת" וכי הדולר בדרך ל-3.40 שקלים. עוד אומרים בבית ההשקעות כי לא מן הנמנע שלאור הכישלון בטיפול בבועת השקל, יפנו בקרוב הנגידה פלוג והאוצר לטיפול בבועת הנדל"ן על ידי העלאת הריבית. ב-FXCM ישראל אומרים כי ביום שישי אמנם ראינו בעולם התאוששות זמנית של הדולר, הודות לנתוני התעסוקה החיוביים שפורסמו בארצות הברית, אך נראה שמה ששולט בתנועות בשוק כרגע הוא סנטימנט הסיכון, ולאור עליות השערים המתמשכות בשוקי המניות, הדולר, כמטבע בעל תשואה אפסית, מצוי במגננה. הלחץ על המטבע האמריקאי בעולם הוא הגורם המשפיע ביותר כיום על החלשות הדולר מול השקל.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן