המסחר בבורסה באחד העם ננעל בירידות שערים, מניות הבנקים צנחו

המסחר בבורסה ננעל היום בירידות שערים, בניגוד למגמה החיובית אשר שולטת בבורסות אירופה ובוול סטריט. אי הוודאות הביטחונית והחשש מפני הסלמה נוספת בגזרת הדרום לקראת סיומה של הפסקת האש השפיעו ככל הנראה על המשקיעים, ועם סיום המסחר נחלש מדד ת"א 25 ב-0.6%, ומדד ת"א 100 איבד 0.3% מערכו. מדד הבנקים צנח ואיבד 1.7% מערכו, מדד התקשורת נחלש ב-0.4%, מדד הנדל"ן ננעל ללא שינוי ומדד הנפט והגז נחלש גם הוא ואיבד 1.3% מערכו.

מניות הבנקים הובילו היום את הירידות בבורסה, כשבנק הפועלים איבד 1.6% מערכו, ובנק לאומי צנח ב-2%. בנק מזרחי נחלש ב-1.6% גם כן, ואילו הבנק הבינלאומי איבד 1% מערכו. בנק דיסקונט נחלש ב-0.8%.

צילום: אהוד כהנים

אתמול פורסם כי לפי האומדן הראשוני של הלמ"ס, קצב הצמיחה ברבעון החולף עמד על 1.7% בלבד, לעומת 2.8% ברבעון הראשון של השנה. מדובר בקצב הצמיחה הנמוך ביותר מאז 2009. ב-FXCM ישראל אמרו הבוקר כי עוד לפני מבצע צוק איתן המשק היה במגמת האטה, וסביר להניח שבנתוני הרבעון השלישי, שבהם ישתקפו כבר הנזקים הכלכליים של המערכה בעזה, נראה אף את החרפת המגמה הזו.

"אם עד עתה, השוק נטה "להתעלם" מנתונים שליליים והשקל שמר על כוחו למרות הנסיבות, הרי שכעת, כאשר השוק משנה כיוון, כל ידיעה מקומית שלילית צפויה להוות טריגר למכירה
של השקל ולגרור תגובה חריפה יותר של השוק".

"מניתוח מרכיבי דוח התמ"ג עולה כי ההאטה בצמיחה נבעה במידה רבה מירידה חדה בייצוא. אין ספק כי אם תימשך היחלשות השקל לאורך זמן, הדבר ייטיב עם היצוא הישראלי, שנפגע קשות בשנים האחרונות בעטיו של התיסוף בשקל".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן