המסחר בבורסה בתל אביב ננעל בעליות שערים חדות; מניית מגדל זינקה ב-6.7%

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל היום בעליות שערים חדות על רקע עליות בבורסות אירופה והנעילה המעורבת אשר נרשמת בוול סטריט, שם הגיבה אמש הבורסה בחיוב לנתוני הצמיחה שהפתיעו לטובה – אך נחלשה בהמשך לאור נתון מאכזב של מדד אמון הצרכנים. עוד ברקע המסחר, תחזית ה-OECD שפורסמה אתמול וצופה כי כלכלת ישראל תתאושש במהלך 2015 ותצמח בשיעור של 3% ושנה לאחר מכן בשיעור של 3.5%.

כלכלני מיטב דש כתבו בתחזית השנתית שלהם כי "המשק הישראלי צפוי להציג בשנת 2015 קצב צמיחה גבוה יותר מאשר השנה בזכות ההשקעות הבודדות הגדולות ובזכות שיפור ביצוא. הצריכה הפרטית צפויה להתמתן במקצת בגלל הרעה מסוימת בשוק העבודה. מנגד, ריבית אפסית והעלאת שכר מינימום צפויים לתמוך בצריכה".

עוד צופים בבית ההשקעות כי "האינפלציה עדיין צפויה להישאר מתונה, אך הסיכון מסביב לתחזית מוטה פחות כלפי מטה מאשר בשנה האחרונה. בנק ישראל צפוי להשאיר את הריבית ללא שינוי, גם אחרי שתתחיל עליית הריבית בארה"ב. השקל צפוי להמשיך ולהיחלש ביחס לדולר האמריקאי ובמידה יותר נמוכה ביחס לסל המטבעות".

הבורסה בתל אביב

עם סיום המסחר, כאמור, ננעלו המדדים המובילים בעליות חדות כשמדד ת"א 25 התחזק ב-1.6%, מדד ת"א 100 התחזק בשיעור של 1.5% ומדד הבנקים עלה ב-1.5% גם הוא. מדד התקשורת עולה ב-1.7%, מדד הנדל"ן הוסיף 1.9% לערכו ומדד הנפט והגז זינק ורשם עלייה של 2.6%.

מניית חברת שטראוס זינקה היום ועלתה ב-3.7% על רקע פרסום הדוחות הכספיים הבוקר. החברה רשמה רווח נקי של 119 מיליון שקל ועליה של 4.1% במכירות שהסתכמו ב-2.1 מיליארד שקל ברבעון החולף. מניית חברת הביטוח מגדל זינקה גם היא והוסיפה 6.7% לאחר פרסום הדוחות, לפיהם הסתכם הרווח הכולל של החברה ברבעון החולף ב-142 מיליון שקל. מנגד, חברת התעופה אל על נחלשה היום ואיבדה 2.4% מערכה לאחר פרסום הדו"חות אתמולף מהם עלה כי רווחי החברה במהלך הרבעון צנחו – בעיקר עקב השלכות במצע צוק איתן והפגיעה בענף התיירות אשר נגרמה בעקבותיו.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן