המסחר בבורסה ננעל בירידות לאחר החלטת הריבית אתמול

המסחר בבורסה באחד העם ננעל גם היום בירידות, על רקע החלטת הריבית של בנק ישראל והסגירה היציבה של וול סטריט.

מדד ת"א 25 ירד ב-0.1% ומדד ת"א 100 איבד מערכו 0.2%, מדד הבנקים נחלש ב-0.3% ומדד התקשורת התחזק ב-1%. מדד הנדל"ן ירד ב-0.4% ומדד הנפט והגז הוסיף 0.5% לערכו.


צילום: אהוד כהנים

בנק ישראל הותיר אתמול את הריבית במשק לחודש יולי על רמה של 0.75%. החלטת הבנק הושפעה מעדכון נתוני הלמ"ס השבוע בדבר החשבונות הלאומיים של מדינת ישראל, אשר שפכו מעט אור חיובי על מצבו של המשק בארץ. חטיבת המחקר של הבנק פרסמה גם את תחזית הצמיחה במשק, לפיה צפוי התמ"ג במשק לצמוח ב-2.9% במהלך השנה, וב-3% במהלך שנת 2015.

"למרות שבנק ישראל לא הוריד הפעם את הריבית, אנו מניחים שנתוני המקרו והאינפלציה האפסית תאלץ את בנק ישראל להוריד את הריבית בחודשים הקרובים", הגיב להחלטה אילן ארצי מבית ההשקעות הלמן אלדובי.

בבית ההשקעות FXCM ישראל הזהירו אתמול מהשפעת החלטה זו על החלשות הדולר מול השקל, מה שאכן קרה. הדולר-שקל צנח כמעט 200 נקודות ביממה האחרונה והוא נסחר כעת שוב מתחת לרף 3.44. "גם אם החלטתו היתה נכונה, בנק ישראל יצטרך להתמודד עם הסכנה שטומן בחובו התיסוף של השקל. החלטת הבנק מספקת תמריץ נוסף עבור הספקולנטים לדחוף את הדולר-שקל מטה, וזאת מספר ימים לאחר שהבנק הפדרלי הצהיר על המשך מחויבותו במדיניות הריבית האפסית בעתיד הנראה לעין", מציינים בבית ההשקעות.

מניית מדיוי זינקה ב-100% היום כתוצאה מקבלת אישור להתחלת הניסוי הרפואי הקליני של תרופת ה- Laboraide שצפויה לקצר את השלב השני של הלידה ולהפחית את הכאבים במהלכו.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן