המסחר בבורסה ננעל בירידות; מדד הנפט והגז עלה ב-2.9%

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל בירידות שערים, על רקע המגמה השלילית שנרשמת בוול סטריט. היום מגיבים המשקיעים גם להחלטת הריבית במשק לחודש פברואר, אשר פרסמה אתמול הוועדה הומניטרית בבנק ישראל.

על פי ההחלטה, הריבית במשק תישאר ברמה של 0.25% גם במהלך החודש הקרוב – זה החודש החמישי ברציפות. בין הסיבות להחלטת הבנק ניתן לציין אינדיקטורים חיוביים שונים באשר למשק הישראלי, אשר מצביעים על צמיחה חיובית ועל התאוששות המשק בחודשים שלאחר מבצע "צוק איתן". גם התחזקות הדולר למול השקל והמשך הטיפוס האיטי במחירי הדיור עומדים ברקע להחלטה המדוברת.

מדד ת"א 25 ירד ב-0.4%, מדד ת"א 100 ננעל סביב רמת הפתיחה ומדד הבנקים נחלש ב-0.4%. מדד התקשורת הוסיף 0.7% לערכו, מדד הנדל"ן התחזק ב-0.2% ומדד הנפט והגז טיפס ב-2.9%.


הבורסה בתל אביב

מניית "נייר חדרה" נחלשה ב-4%, לאחר שאתמול סיימה המניה זינוק של 24% בערכה. אתמול, כזכור, הודיעה החברה על הסכם למכירת אחזקותיה בחברת "חוגלה קימברלי" לבעלת השליטה הנוכחית, קימברלי-קלרק, עבור 650 מיליון שקל. בשעה זו המנייה נחלשת מעט, ורושמת ירידה של 2.3% מערכה. מניית ענקית התרופות טבע נסחרת בשעה זו סביב רמות הפתיחה, לאחר שאמש בוול סטריט המנייה איבדה 1.5% מערכה על רקע המלצת "מכירה" של בית השקעות בריטי. 

"הדולר-שקל מתכנס מעט מתחת לרמת 4, באזור 3.99, וזאת לאחר שאמש לא הצליח לנעול מעל רמת המפתח. אם הצמד יצליח להתבסס מעל רמה זו, הדבר יסלול את הדרך לעבר 4.1 ומעלה", אמרו הבוקר במחלקת המחקר של FXCM ישראל. "מנגד, ירידה מתחת ל-3.97 עשויה להוציא בטווח הקצר את הרוח מהמפרשים ולהוריד את הצמד שוב לעבר 3.95. לאחר שהאירו היה במוקד העניין בימים האחרונים, על רקע השקת תכנית ההרחבה הכמותית והבחירות הסנסציוניות ביוון, כעת תיסוב תשומת הלב חזרה אל הדולר, וזאת לקראת שורה של פרסומים חשובים ואירועי מפתח בארצות הברית, ובכלל זה החלטת הריבית של הפד מחר ופרסום נתוני הצמיחה לרבעון הרביעי ביום שישי". 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן