המסחר בבורסה ננעל בירידות קלות, כלל ביוטכנולוגיה צנחה ב-45%

המסחר בבורסה בתל אביב נפתח היום על רקע הנעילה המעורבת אמש בוול סטריט, ולאחר שאתמול ננעלה מסחר בירידות שערים. אתמול נערכה פגישה נוספת בין שר האוצר יאיר לפיד לבין ראש הממשלה בינימין נתניהו לקראת הבאת תקציב המדינה לאישור, אך לא דווח על התקדמות של ממש במגעים.

המסחר ברחוב אחוזת בית (משכנה החדש של הבורסה הישראלית אשר נחנך אתמול, ומחליף את משכנה המיתולוגי ברחוב אחד העם") ננעל במגמה שלילית קלה כשמדד ת"א 25 נחלש ב-0.2%, מדד ת"א 100 ירד ב-0.3% ומדד הבנקים הוסיף 0.2% לערכו. מדד נפט והגז צנח ב-1.6%, מדד התקשורת נחלש ב-0.3% ומדד הנדל"ןירד 0.8%. 

צילום: רויטרס

את מרבית תשומת הלב ריכזה היום חברת כלל ביוטכנולוגיה, אשר חזרה להיסחר היום לאחר שהמסחר בה הופסק אתמול כשעתיים לפני נעילת המסחר. כזכור, החברה אמורה הייתה למכור את חברת "אנדרומדה" לחברת הייפריון האמריקאית, אך אתמול הודיעה האחרונה על ביטול העסקה באופן חד צדדי על רקע "עדויות", לדבריה, כי עובדי החברה הישראלית היטו את תוצאות ניסויים קליניים שונים בכמה ממוצרי החברה. הבוקר, כאמור, חזר המסחר במניית חברת כלל ביוטכנולוגיה המחזיקה בחברת אנדרומדה שצנחה ב-45.5%. מנגד, מניית חברת התרופות טבע דווקא התחזקת והוסיפה 0.5% לערכה לאחר שחזרה עם פער חיובי מהמסחר בוול סטריט.

הדולר לא עוצר

הדולר ממשיך לטפס גם הבוקר, ומתחזק למול השקל בשעה זו ב-0.3%, כשערכו נע סביב 3.61 שקלים. במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי "הדולר-שקל שומר על כוחו בתחילת שבוע המסחר, וזאת למרות נתוני התעסוקה המאכזבים שפורסמו ביום שישי בארצות הברית. למרות מצב קניית היתר, הצמד מצליח להחזיק מעמד מעל 3.60. בהמשך השבוע היומן הכלכלי צפוי להיות דליל בפרסומים ועל כן ייתכן שנראה התכנסות גם במסחר בדולר-שקל".

"מי שמיקד את תשומת הלב היה דווקא השטרלינג, אשר צנח למול הדולר לרמה הנמוכה ביותר מאז נובמבר 2013, וזאת על רקע פרסום סקרים מפתיעים שהצביעו כי מרבית הציבור הסקוטי תומך בהיפרדות מבריטניה", המשיכו. "תרחיש מפתיע מעין זה, שעמד בניגוד גמור לתחזיות עד כה, עשוי לטלטל את השוק האירופי בכלל ואת השטרלינג בפרט. גם למול השקל צנח המטבע הבריטי לשפל של כמעט חודש".

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן