המסחר בבורסה ננעל בירידות שערים; טבע יורדת ב-2.9%

הבורסה באחד העם ננעלה במגמה שלילית. ברקע המסחר, נעילה חיובית בוול סטריט בסוף השבוע, כאשר מדדי הדאו ג'ונס וה-S&P רשמו עליות של יותר מ-1%. המשקיעים שאבו נחמה מהתמתנות המתח בין אוקראינה והמערב ולא התרשמו מהתקיפות האמריקאיות הראשונות בעיראק, במטרה לבלום את ארגון דאעש.

אצלנו ממשיך הירי מעזה לעבר ישובי הדרום, כאשר בקהיר ממשיכות השיחות מול הפלגים הפלסטינים במטרה להגיע להסדרה והפסקת אש לטווח ארוך. בשעה זו נראה כי השיחות אינן מתקדמות יפה ובכיר חמאס מוסא אבו-מרזוק מאיים הלילה בפיצוץ השיחות.

צילום: אהוד כהנים

על רקע כל זאת מדד ת"א 25 נחלש ב-0.2% ומדד ת"א 100 איבד מערכו 0.3%. מדד הבנקים ירד ב-0.2%, מדד התקשורת עלה בשיעור דומה ומדד הנדל"ן נחלש ב-0.3%. מדד הנפט והגז ננעל סביב נקודת הפתיחה.

אפריקה מגורים דיווחה הבוקר על רווח נקי של 15.6 מיליון שקל, לעומת הפסד של 4.2 מיליון ברבעון המקביל אשתקד. במהלך הרבעון מכרה החברה 114 יחידות דיור לעומת 98 ברבעון המקביל אשתקד. מתחילת השנה ביצעה החברה עסקאות מזומן בהיקף של כ-300 מיליון שקל והגדילה את צבר הדירות בכ-700. "אנו מסכמים רבעון טוב המתבטא בקצב מכירות גבוה בכל הפרויקטים אותם יוזמת החברה", אמר אורן הוד, מנכ"ל אפריקה ישראל מגורים". "זאת, חרף אי הוודאות הקיימת בשוק המגורים כתוצאה מהשינויים הרגולטורים אותם מקדמת הממשלה והמצב הביטחוני שליווה אותנו. קצב המכירות שנשמר גם לאחר תום הרבעון מעיד על כך, שהביקוש החזק למותג המקנה בטחון כלכלי לצד שקט נפשי, ממשיך להתקיים". מניית החברה יורדת בשעה זו ב-0.1%.

ברבעון האחרון של 2014 צפויה לצאת אל השוק הגרסה הגנרית הראשונה לתרופת הקופקסון של טבע. את התרופה מפתחת חברת התרופות מיילן, שהכריזה על ההשקה הקרובה במהלך הצגת דוחותיה הרבעוניים. גם חברות תרופות נוספות צפויות להתחיל בפיתוח ושיווק של תרופת מתחרות לתרופת הדגל של טבע. מניית החברה, שחזרה מניו יורק עם פער ארביטרז' שלילי יורדת ב-2.8%

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן