המסחר בבורסה ננעל בירידות שערים, טבע ירדה ב-2.3%

יומו הראשון של שבוע המסחר באחד העם נסגר בירידות שערים, על רקע המגמה המעורבת בה ננעל המסחר בוול סטריט בסוף השבוע. פרסום נתוני מאקרו מפתיעים ושליליים בסין השפיע על המסחר בבורסות העולם, כמו גם פרסום נתוני האבטלה והתעסוקה במשק האמריקאי ביום שישי, מהם עולה כי אחוז האבטלה אמנם עלה ב-0.1%, אך מספר רב מהמצופה של משרות חדשות נוספו למשק האמריקאי במהלך חודש פברואר.

צילום: אהוד כהנים

מדד ת"א 25 נחלש ב-0.4%, מדד ת"א 100 ירד ב-0.5% ומדד התקשורת איבד 1% מערכו. מדד הבנקים, מנגד, התחזק ב-0.1%, מדד הנפט והגז הוסיף 0.3%, ומדד הנדל"ן ננעל ללא שינוי.

חברת התרופות טבע ירדה ב-2.3% למרות שהודיעה בסוף השבוע כי תחל לשווק תרופה גנרית חדשה. גם מניית חברת קומפיוג'ן צנחה היום ב-4.4% לאחר שערכה ירד בוול סטריט במהלך סוף השבוע.

"למרות הורדת הריבית של בנק ישראל, היינו עדים בשבוע האחרון להמשך היחלשותו של הדולר מול השקל, כאשר בעולם המטבע האמריקאי נסחר במגמה מעורבת על רקע המתיחות באוקראינה" אמרו הבוקר בבית ההשקעות הלמן אלדובי. "על רקע הדברים, אנחנו ממשיכים להאמין כי הורדת ריבית נוספת לא תהיה הפתרון בשוק המט"ח, וגם לרכישות הדולרים שהבנק המרכזי מבצע יכולת השפעה מוגבלת. דווקא הנהגת שער רצפה עשויה פתרון יעיל יותר בתקופה הקרובה – מדיניות זו גם צפויה לרסן את עליות המחירים בשוק הנדל"ן, מכיוון שבכך נמנעת הורדת ריבית נוספת".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן