המסחר בבורסה ננעל במגמה מעורבת

המסחר בבורסה ננעל במגמה מעורבת על רקע פתיחה שלילית בוול סטריט. היום מתקיים יום המסחר האחרון השבוע לקראת חופשת ראש השנה שתתחיל מחר. 

אתמול החליט בנק ישראל להשאיר את הריבית לחודש אוקטובר ללא שינוי ברמה של 0.25%. בנוסף עדכן הבנק את תחזיות הצמיחה לשנת 2014 אשר ירדו ל-2.3% לעומת הצפי הקודם שעמד על 2.9%.

מדד ת"א 25 עלה ב-0.3%, מדד ת"א 100 ננעל ללא שינוי ומדד הבנקים עלה ב-0.6%. מדד הנפט והגז נחלש גם הוא ב-0.6%, מדד הנדל"ן איבד מערכו 0.6% גם הוא ומדד התקשורת התחזק ב-1%.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל ציינו הבוקר כי הדולר-שקל שומר על המומנטום החיובי וממשיך לנסות לפרוץ את רמת המפתח ב-3.66. "רמת ההתנגדות הבאה ניצבת ב-3.675. זו למעשה רמת השליש של הירידה הגדולה מהפסגה של 2012 ב-4.1 ועד השפל של יולי-אוגוסט 2014 ב-3.4, ובהחלט ייתכן כי נראה בסביבות אזורי המחיר הללו מימושי רווח ותיקון מסוים לאחור. שבוע המסחר שלפנינו יהיה מקוצר לרגל ראש השנה, ועל כן ייתכן שנראה ביממה הקרובה ירידה בתנודתיות ובנפחי המסחר".

"אמש הותיר בנק ישראל את הריבית ללא שינוי ברמה של 0.25%. ההחלטה היתה צפויה ולמעשה לא שינתה את יחסי הכוחות בשוק המט"ח. למעשה, לאחר הורדת הריבית לרמת שפל של 0.25%, לבנק ישראל למעשה אין יותר יכולת להשתמש בכלי הריבית, ומה שנותר לו במחסנית אלה הם צעדים בלתי קונבנציונאליים מרחיבים, כגון רכישות אג"ח, כפי שעשו ועושים בנקים מרכזיים אחרים בעולם. ואולם, חרף ההאטה בצמיחה, מצבו של המשק עדיין אינו מצדיק שימוש בכלים כאלה, שכרוכים גם בסיכונים לא מבוטלים לשיווי המשקל במשק. בשווקים גם ממתינים כעת לפתרון המחלוקות בסוגיית התקציב ולראות מה יהיה רמת הגירעון. גירעון גבוה יתקבל באופן שלילי בשווקים ועשוי להכביד על השקל".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן