המסחר בבורסה ננעל בעליות; הדולר המשיך לטפס

המסחר בבורסה באחד העם ננעל היום בעליות שערים, כשברקע ממשיכה להדהד החלטת בנק ישראל אתמול להוריד את הריבית במשק לרמה של 0.25% – הנמוכה ביותר אי פעם. גם המגמה החיובית בבורסות אירופה ובניו יורק השפיעה היום על המסחר, כמו גם הדיווחים השונים על התקדמות במגעים בין ישראל לבין הפלס' ועל הסכם הפסקת אש ארוך טווח, עליו יכריזו הצדדים בקרוב.

כל אלו, כאמור, משכו את הבורסה למעלה ובסיום המסחר נצבעו המדדים המובילים בצבע ירוק. מדד ת"א 25 התחזק ב-0.4%, מדד ת"א 100 טיפס 0.6% ומדד הבנקים הוסיף 0.9% לערכו. מדד התקשורת התחזק ב-0.8%, מדד הנדל"ן זינק ועלה 1.3% ומדד הנפט והגז זינק אף הוא והוסיף 1.9% לערכו.


צילום: אהוד כהנים

אתמול, כאמור, הפתיע בנק ישראל והחליט להוריד את הריבית במשק לחודש אוגוסט ברבע אחוז לרמת שפל היסטורית של 0.25%. המהלך נתן רוח גבית נוספת להתחזקות הדולר מול השקל וכעת הוא ננעל סביב 3.57. במחלקת המחקר של FXCM ישראל אמרו הבוקר כי "אין ספק שבנק ישראל גנב אתמול את ההצגה והנגידה פלוג מיצבה את עצמה כגורם מרכזי המכתיב כרגע את המדיניות הכלכלית של ישראל ומנהל את המשבר של המשק, רגע לפני שמתחילים הדיונים על התקציב.

"בהחלטתה הדרמטית אתמול פלוג למעשה טרפה את הקלפים של השיח הכלכלי והפעילה לחץ ישיר על קובעי המדיניות, שר האוצר וראש הממשלה, ליישר קו עם המלצות המדיניות שלה לפיהן הרחבת הגירעון תהיה הרת אסון עבור המשק הישראלי ויש במקום זאת להעלות מיסים. כעת מעניין יהיה לראות כיצד יגיב שר האוצר, שסינדל את עצמו בהכרזותיו כי לא יעלה מיסים".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן