המסחר בבורסה ננעל בעליות חדות על רקע המגמה החיובית בעולם

המסחר בבורסה באחד העם ננעל היום במגמה חיובית על רקע עליות השערים אתמול בוול סטריט, שנמשכו גם היום והעליות בבורסות אסיה.

מדד ת"א 25 עלה ב-1.1%, מדד ת"א 100 עלה ב-1.2% ומדד הבנקים התחזק ב-0.4%. מדד התקשורת ירד ב-0.7%, מדד הנדל"ן נסגר ללא שינוי ומדד הנפט ננעל גם הוא סביב רמת הפתיחה.

מניית טבע שזינקה אתמול בוול סטריט בכ-7% לאחר התבטאות של אייל דשא על מחויבותו לתוכנית ההתייעלות וקיצוץ של 2 מיליארד דולר בהוצאות החברה, התחזק היום גם בתל אביב ב-7.4%.

מניית טאואר זינקה ביותר מ-10% לאחר שגורו המניות האמריקאי ג'ים קריימר המליץ היום לעקוב אחר המנייה בסקירה שכתב באתר TheStreets.


צילום: אהוד כהנים

אתמול ננעלה וול סטריט בעליות של מעל 1% במדדי ה-S&P והנסדא"ק, על אף דוחות בינוניים שהציגו ג'יי פי מורגן ווולס פארגו. מדד הניקיי בטוקיו שצנח אתמול ב-3%, מתאושש היום ומתחזק ביותר מ-2%.

בתוך כך, העלה הבנק העולמי את תחזית הצמיחה של הכלכלה הגלובלית ל-3.2% השנה, 3.4% ב-2015 ו-3.6% ב-2016.

מנתוני סיכום לשנת 2013 שפרסם אתמול משרד האוצר, עולה כי הגירעון בתקציב המדינה בשנה החולפת הסתכם ב- 33.2 מיליארד שקל, המהווים כ-3.15% מהתמ"ג השנתי. זאת לעומת גירעון של 45.65 מיליארד שתוכנן לפי התקציב המקרי, ומהווה 4.33% מהתמ"ג השנתי. הפער נבע מהכנסות של 5.7 מיליארד שקל מעבר למתוכנן, והוצאות הנמוכות ב-6.7 מיליארד מהתכנון בתקציב המקורי.

הגבייה משוק ההון בשנת 2013 הסתכמה ב-3.5 מיליארד ₪, עליה ריאלית של 32.7%. בחלוקה לפי סוגי מס, נרשמה עליה של 20% בגביה מריבית, לעומת עליה של 59% בגביה מני"ע המשקפת את העליה בשערי המניות בשנה החולפת.

"בנק ישראל מנהל קרב בלימה מול הספקולנטים, ואמש ביצע התערבות נוספת כאשר רכש על פי ההערכות כמה עשרות מיליוני דולרים. ואולם, במגמה הנוכחית, לרכישה המצומצמת היתה השפעה קצרת טווח בלבד והצמד נותר מתחת לרף 3.50", כך אומרים היום במחלקת המחקר של FXCM ישראל. "כזכור, גם התערבותו הקודמת של בנק ישראל, לפני כשבועיים, שהיתה נרחבת יותר בהיקפה, לא הצליחה להשיג אפקט ממשי על התנועה של הצמד, אשר נהדף ברמת ההתנגדות הראשונה באזור 3.515. נראה שבנק ישראל אינו נכון כעת לנהל מלחמת חורמה בספקולנטים, כפי שעשה בזמנו בהצלחה סטנלי פישר, ואת ההתערבויות הקטנות הללו יש לראות יותר כחלק מתוכנית הרכישות שנועדה למתן את השפעת התגמולים ממאגרי הגז".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן