המסחר בבורסה ננעל בעליות שערים

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל במגמה חיובית, על רקע ירידות השערים אשר אפיינו את המסחר בבורסות אירופה ובוול סטריט במהלך סוף השבוע האחרון. בארה"ב, כזכור, פורסם דו"ח התעסוקה אשר הצביע על תוספת של 257,000 משרות חדשות למשק האמריקאי – אך למרות הנתונים החיוביים, המדדים המובילים ננעלו דווקא המגמה שלילית.

אחד הגורמים אשר צפויים להשפיע רבות על המסחר ברחבי העולם במהלך השבוע הקרוב הוא הנעשה ביוון. מאז עלתה לשלטון מפלגת השמאל הרדיקלית "סיריזה", הצהירו אנשיה כי ידרשו לשנות את תנאי הצנע אשר מכתיב האיחוד האירופאי, גם במחיר פרישה מהאיחוד. בסוף השבוע החלו ראשי המפלגה גם לבצע, כשהודיעו כי פנו לאיחוד ודרשו להנפיק אג"ח ממשלתיות באופן עצמאי. בנוסף, טענו ראשי הממשל כי מצב הנזילות של יוון "טוב בהרבה" מאשר פורסם בכלי התקשורת השונים ברחבי העולם.

בתל אביב, מדד ת"א 25 ננעל ללא שינוי, מדד ת"א 100עלה ב-0.4%, ואילו מדד הבנקים ירד ב-0.7%. מדד התקשורת נחלש ב-0.8%, מדד הנדל"ן עלה ב-0.2% ומדד הנפט והגז הוסיף לערכו 1%.

הבורסה בתל אביב

מניית אי.די.בי פיתוח המשיכה לעמוד היום במוקד תשומת הלב, לאחר השלמת הנפקת הזכויות המדוברת ביום חמישי האחרון. בחברה מצפים כעת להזרמתם של עשרות מיליוני שקלים מהציבור במהלך הימים הקרובים. המנייה עלתה ב-1.6%. מניית פריגו מנגד ירדה ב-2.7%, לאחר ששבה עם פער שלילי מהמסחר בניו יורק בסוף השבוע.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן