המסחר בוול סטריט ננעל ביציבות, בורסות אירופה צנחו

המסחר בבורסה בניו יורק ננעל היום ביציבות, לאחר הירידות בהן ננעל המסחר אמש ולמגמה השלילית אשר נרשמה היום ברחבי העולם. אתמול, כזכור, הפתיעו שלטונות סין כשהכריזו על ביטול הצמדת היואן המקומי למטבע הדולר, והביאו לפיחות עז של כ-25 בערכו של המטבע הסיני. הפיחות בערך היואן הוא ניסיון של שלטונות סין להתמודד עם הצניחה בכלכלת המדינה בחודשים האחרונים, ומומחים ברחבי העולם מזהירים היום כי סין למעשה מחרחרת "מלחמת מטבעות עולמית" אשר עשויה לפגוע בראש ובראשונה בארה"ב, שם זינק הדולר לעומת היואן. 

המהלך הסיני הביא, כאמור, לירידות שערים חדות בוול סטריט כבר אמש, והבוקר הגיעה המגמה גם לבורסות אירופה, שם ננעהל המסחר בירידות חדות. מדד הדאקס הגרמני צנח ואיבד לא פחות מ-3.3% מערכו, כשבפריז צנחה הבורסה ב-3.4%. 

המגמה השלילית לא הגיעה כאמור לוול סטריט, שם ננעל המסחר ביציבות. מדד הדאו ג'ונס ננעל ללא שינוי, מדד ה-S&P 500  התחזק ב-0.1% ומדד הנאסד"ק טיפס 0.2%.

צילום: thinkstock

בגזרת המניות, את עיקר תשומת לב המשקיעים מרכזת היום מניית ענקית הסחר האלקטרוני הסינית עליבאבא, אשר פרסמה היום דו"חות סיכום רבעוניים מאכזבים במיוחד. מניית החברה צנחה ואיבדה היום 5% מערכה. מניית חברת גוגל התחזקה ב-0.2% על רקע הודעתה הדרמטית של החברה על שינוי מבנה ההחזקות ועל הקמת חברת אם חדשה, "אלפבית". מניית כיל הישראלית מתחזקת ב-0.1% לאחר פרסום דו"חות חיוביים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן