המסחר בוול סטריט ננעל בירידות, מדד ה-ISM הפתיע

שבוע המסחר בוול סטריט נפתח היום, כשהצבע האדום שלט במסכים עם נעילת המסחר. ברקע, נתונים ראשונים מתחילתה של עונת הקניות בארה"ב, העידו על ירידה של כ-3% בהוצאות לעומת השנה שעברה.

מדד הדאו ג'ונס ירד היום ב-0.5%, מדד ה- S&P 500 איבד 0.3% מערכו ומדד הנסדא"ק נחלש ב-0.4%. בנוסף, היום התפרסם ה-ISM, מדד מנהלי הרכש במגזר היצרני לחודש נובמבר, אשר משמש אינדיקטור למצב המשק ומשקלל פרמטרים כמו תעסוקה, ייצור והזמנות. בניגוד לציפיות לירידה וקריאה של כ-55 נק', המדד הפתיע וטיפס ל-57.3 נקודות.

צילום: רויטרס

מנתוני סקר של בנק ההשקעות הבריטי, ברקליס, בקרב 900 משקיעים, עולה כי כ-40% מהם רואים בהפחתת רכישות האג"ח של הבנק הפדרלי בארה"ב, את הסכנה הגדולה ביותר לכלכלה העולמית. עוד עולה מן הסקר כי מרבית הנשאלים מאמינים שתחילת צמצום מדיניות ההרחבה הכמותית של הבנק הפדרלי תחל כבר במרץ 2014. כמחצית מן הנשאלים מאמינים כי הבנק יעלה את שיעור הריבית בארה"ב רק לאחר הרבעון השני של 2015.

בהראל פיננסים אמרו היום כי כלכלת ארה"ב "צפויה לצמוח ב-2.6% ב-2014 בהמשך לצמיחה של 1.6 אחוזים ב-2013, על רקע צפי להתמתנות הצמצום בסקטור הציבורי בשילוב עם המשך שיפור בתעשייה ובצריכה הפרטית. צפי זה מגלם את ההנחה שהממשל יעלה את תקרת החוב וימנע מאי עמידה בתשלומים של הממשל, סוגיות אשר התממשותן עלולה לגרור מיתון בארה"ב וזעזוע שלילי במדינה ובעולם."

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן