המסחר בוול סטריט ננעל בירידות שערים על רקע הטלטלה בפרנק השוויצרי

המסחר בוול סטריט מתנהל בשעה זו במגמה שלילית, כשברקע ממשיכה להדהדה הטלטלה בשוק השוויצרי אשר היכתה גלים ברחבי העולם כולו. הבוקר, כזכור, הודיע הבנק המרכזי בשוויץ על החלטתו לבטל את קיבוע המטבע המקומי לאירו ברמה של 1.2 פרנק לאירו, מדיניות אשר הונהגה לאורך 3 השנים האחרונות. בנוסף, הכריז הבנק על הפחתת הריבית על הפיקדונות בשוויץ לרמה של 0.75%-, מהלך אשר הביא לזינוק של הפרנק השוויצרי למול הדולר, אשר הגיע בשיאו ל-33%. בהמשך נרגעו הירידות, והפרנק השוויצרי הוסיף 14% לערכו ביחס למקבילו האמריקאי.

הדרמה השוויצרית הזו טילטלה, כאמור, גם את מרבית שווקי העולם. בורסות אירופה נסחרות בשעה זו בעליות שערים, כשמדד הדאקס הגרמני מוביל את העליות ומוסיף 2% לערכו. בבריטניה נרשמות עליות של 1.3%, ובפריז מזנקת הבורסה ומוסיפה 1.9% לערכה.

צילום: thinkstockphotos

בוול סטריט, מנגד, מתנהל בשעה זו המסחר במגמה שלילית, על רקע ירידות השערים בהן ננעל המסחר אמש. בשעה זו מדד הדאו ג'ונס נחלש ב-0.3%, מדד ה-S&P 500 יורד ב-0.3% גם כן ומדד הנאסד"ק מאסד 0.4% מערכו. 

מניית אינטל נחלשת בשעה זו ב-0.3%, לקראת פירסום הדו"חות הרבעוניים שלה לאחר סיום המסחר. מניית חברת הסלולר הקנדית בלקברי צונחת בשעה זו ומאבדת 16.2% מערכה, לאחר שאתמול זינקה והוסיפה כ-30% לערכה על רקע דיווחים כי ענקית הטכנולוגיה הקוריאנית סמסונג מעוניית לרכוש את החברה. היום הוזמו השמועות באשר לעיסקה המדוברת, והמנייה "מתקנת" חזרה לכיוון ערה הקודם.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן