המסחר בוול סטריט ננעל בעליות, אינטל נחלשה על רקע עסקת הענק

שבוע המסחר בניו יורק נפתח היום, כשברקע עדיין מהדהדים נתוני הצמיחה המאכזבים אשר פורסמו בסוף השבוע החולף והצביעו על צמיחה שלילית של 0.7% במשק האמריקאי במהלך הרבעון הראשון של השנה. כעת נשואות עיני המשקיעים לסוף השבוע הקרוב, אז יפורסמו נתוני התעסוקה לחודש מאי אשר נחשבים לגורם משמעותי במיוחד, לבטח בכל הנוגע להחלטת הבנק הפדרלי המרכזי באשר למועד העלאת הריבית במשק האמריקאי. 

בשעה זו, כאמור, מתנהל המסחר בבורסה בניו יורק בעליות שערים קלות כשמדד הדאו ג'ונס מתחזק ב-0.2%, מדד ה-S&P 500 מטפס ב-0.2% גם הוא, וכמוהו גם ומדד הנאסד"ק. בבורסות אירופה מתנהל בשעה זו המסחר במגמה מעורבת, כשכולם מצפים ליום ו' הקרוב – אז תידרש יוון לתשלום חלק מהחוב – תשלום אשר על פי ההערכות היא אינה מסוגלת לעמוד בו.בבורסות אסיה ננעל מוקדם יותר המסחר במגמה חיובית קלה.

צילום: thinkstock

בגזרת המניות נדרשים היום המשקיעים להגיב לעסקת הענק עליה דווח היום, במסגרתה תרכוש ענקית השבבים אינטל את חברת אלטרה עבור לא פחות מ-16.7 מיליארד דולר. מדובר בעסקה הגדולה ביותר אשר חתמה אינטל מאז ומעולם, ועל פי ההערכות מדובר ב"הצהרת כוונות" של אינטל בכל הנוגע לטכנולוגיית "האינטרנט של הדברים", בה מתמחה אלטרה. מניית אינטל מגיבה בשעה זו בשלילה ויורדת ב-1.3%. מניית חברת פלוריסטם מתחזקת בשעה זו ומוסיפה 0.8% לערכה, לאחר שהבוקר דיווחה החברה על קבלת שורה של אישורים לפטנטים אשר פיתחה במדינות שונות ברחבי העולם בהן רוסיה, סין וישראל.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן