המסחר בוול סטריט ננעל בעליות שערים; הטרור בפריז היה במוקד

יום המסחר בוול סטריט ננעל בעליות שערים. מדדי הנאסד"ק, הדאו ג'ונס ו-S&P עלו ב-1%, 1.2% ו-1.3% בהתאמה. האמפייר סטייט ירד ב-11 נקודות בקירוב, כך פורסם על ידי הבנק הפדרלי בארה"ב. עונת הדוחות נמצאת כעת לקראת סיכומים ראשונים, ומתקפת הטרור בפריז המשיכה להכות גלים, לצד עסקת הענק בין מריוט אינטרנשיונל לסטארווד. נטפליקס ריכזה אף היא עניין, כאשר מנייתה זינקה ב-7.3%.

ברקע לפיגוע הטרור בפריז, המדדים ננעלו במגמה מעורבת: פוטסי 100 טיפס ב-0.7%, קאק הצרפתי ירד ב-0.1% ודאקס הגרמני עלה ב-0.05%. הלמ"ס באירופה דיווחה כי מדד המחירים לצרכן לחודש אוקטובר עלה ב-0.1%, וזאת בניגוד לתחזיות האנליסטים, שסברו כי המדד יוותר בתחום האפס. בבנק האירופי המרכזי שואפים להגיע אל יעד האינפלציה שהציבו. ובארה"ב מנגד, ממשיכים להיערך להעלאה הצפויה של הריבית בדצמבר, באם דו"ח התעסוקה לחודש נובמבר יציג נתונים מאוזנים.

וול סטריט. המשקיעים לא מתרגשים ממתקפת הטרור בפריז | צילום: Thinkstock

בנוסף, מדד האמפייר סטייט, הבודק את תוצאות הסקר שנערך על ידי הבנק הפדרלי למאות מפעלים במדינת ניו יורק, כדי לתת תמונת מצב לעסקיהם – ירד ב-10.7%, בעוד האנליסטים צפו ירידה חדה יותר. בהמשך השבוע יפורסמו נתונים נוספים. עסקת הענק בין מריוט אינטרנשיונל לסטארווד ריכזה עניין: הראשונה הציעה לרכוש את סטארווד ב-12.2 מיליארד דולר, תוך שהחברה הממוזגת צפויה לבנות כ-5,500 בתי מלון בעולם, ומיליון חדרים. את יום המסחר, סיימה חברת מריוט בעלייה של 1.3%.

מניית חברת נטפליקס הייתה במוקד יום המסחר בוול סטריט, כאשר סיימה בעלייה של 7.3%. חברת מיילן הכריזה על תכנית לרכישה עצמית של מניותיה, ונעלה את היום במגמה חיובית של 2.5%.

בורסות אסיה: מדד ניקיי ירד ב- 1%, הנג סנג ירד אף הוא, ב-1.7% והדולר, ירד ב- 0.1%. יפן פרסמה היום, כי כלכלתה התכווצה ב-1% בקירוב ברבעון השלישי של השנה, וזאת בהמשך להתכווצות של 0.7% ברבעון השני. הדבר מלמד על גלישתה לרף המיתון, נכון לעכשיו. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן