המסחר בתל אביב ננעל ביציבות

הבורסה בתל אביב ננעלה במגמה יציבה על רקע פתיחת המסחר השלילית בוול סטריט, והורדת תחזית הצמיחה של גוש האירו ל-0.8%.

מדד ת"א 25 ומדד ת"א 100 ננעלו סביב רמות הפתיחה, מדד הבנקים התחזק ב-0.5% ומדד הנפט והגז עלה ב-0.2%. מדד התקשורת הוסיף 0.6% לערכו ומדד הנדל"ן ולה ב-0.2%.

הבוקר הודיעה חברת בבילון כי בעל השליטה בחברה, נועם לניר קנה 3 מיליון מניות נוספות מה שהגדיל את החזקתו ליותר מ-23% מהון מניות החברה. מניית החברה עלתה ב-2.7%.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל ציינו הבוקר כי "הדולר-שקל ממשיך את המומנטום החיובי מהשבוע שעבר ושוב הצליח לטפס מעל רמת המפתח של 3.80. נראה כי בשלב זה גם רמה פסיכולוגית זו אינה מרתיעה את הספקולנטים, שממשיכים לדחוף את הצמד מעלה. רמת היעד הבאה היא 3.815 ולאחר מכן 3.83. הדולר ממשיך להתחזק הן על רקע המשך התאוששותה של כלכלת ארצות הברית והן כתוצאה מחולשת המטבעות האחרים.

"בזירת המקרו בארצות הברית, אמש רשם מדד מנהלי הרכש של מגזר הייצור תוצאה גבוהה מהמצופה (59 בפועל לעומת תחזית של 56.1). הסקר גם הצביע על שיפור במגמות התעסוקה במגזר. ביום שישי יתפרסם בארצות הברית דוח התעסוקה, ועל פי התחזיות הוא אמור להצביע על תוספת של כ-230 אלף משרות באוקטובר. נתונים חיוביים אלה מחזקים את הציפיות להעלאות ריבית מצד הפד, והדבר מתבטא בעלייה בתשואות האג"ח הממשלתי ובערכו של הדולר. מצד שני, חוזקו של הדולר נובע מהבריחה של המשקיעים מהמטבעות המובילים האחרים, כגון הין והאירו. אמש צנח הין לשפל של 7 שנים למול הדולר, וזאת לאחר שהבנק של יפן הודיע על תמריצים נוספים. הפער הזה, בין המדיניות המרחיבה של בנקים מרכזיים ביפן ובאירופה (ובישראל), לבין ההקשחה המוניטרית של הפד, הוא זה שמניע את מגמת ההתחזקות הכלל-עולמית של הדולר".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן