המסחר בתל אביב ננעל במגמה חיובית; מניות "לוויתן" זינקו

הבורסה בתל אביב פתחה את שבוע המסחר בעליות שערים על רקע המגמה החיובית שנרשמה בבורסות אירופה בסוף השבוע לאחר הכרזתו של דראגי על תחילתה של תוכנית הרחבה כמותית, וכן על רקע הנעילה המעורבת בניו יורק. היום מופנית מרבית תשומת הלב אל יוון, שם מתקיימות הבחירות הכלליות בהן צפויה לנצח מפלגת השמאל סיריזה, אשר תומכת בפרישת יוון מגוש האירו.

כלכלני בנק איגוד מציינים בסקירתם השבועית כי "המדיניות המוניטרית באירופה צפויה להיות מרחיבה בזמן הקרוב – הפחתת ריביות והזרמות כספים, מה שמפחית את התשואות על האג"ח האירופי, שכבר נמצאות בפער שלילי מול האמריקאיות. לכן, יתכנו מעברי כספים לארה"ב, שישפיעו על התשואה שם עוד כלפי מטה בזמן הקרוב, עד שיתחילו להעלות את הריבית שם. מכיוון שקיימת קורלציה בין האג"ח השקלי שלנו לזה האמריקאי, גם פה עשויה להימשך ירידת התשואות בזמן הקרוב, על אף שהן כבר נמוכות מאוד".


הבורסה בתל אביב

אצלנו עלה מדד ת"א 25 ב-0.3%, מדד ת"א 100 התחזק ב-0.4% ומדד הבנקים ירד ב-1.1%. מדד התקשורת צנח ב-1.9%, מדד הנדל"ן נחלש ב-0.4% ומדד הנפט והגז הוסיף לערכו 5.1%.

מניות "לוויתן" טיפסו היום על רקע הפשרה המסתמנת בין הממונה על הרשות להגבלים עסקיים והחברות. השבוע צפוי להתקיים שימוע של רשות ההגבלים לחברות הגז ולפי ההערכות תועלה בשנית הצעת הפשרה שלפיה תמכור קבוצת דלק את אחזקותיה ב"תמר" ותשמור על ההאחזקות ב"לוויתן". מניית קבוצת דלק טיפסה ב-4.1% ומניית רציו זינקה ב-7.7%.

טבע עלתה ב-1.9% על רקע פער חיובי איתו הגיעה מניו יורק וכן לאחר דיווח ברשת בלומברג לפיו ענקית התרופות פייזר שקלה לרכוש את החברה הישראלית, אך העסקה לא יצאה אל הפועל בסופו של דבר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן