המסחר האלקטרוני צובר תאוצה: מה רכשו הישראלים ברשת השנה?

אחת המגמות המרכזיות אשר המשיכו וצברו תאוצה במהלך שנת 2013 מסביב לעולם הייתה התגברות תופעת הרכישות באינטרנט. הרשתות המובילות בעולם מקדמות סחר אלקטרוני מתקדם, והגולשים מגיבים בחיוב: מסתבר שהגולשים ברחבי העולם אוהבים לעשות קניות בלי לצאת מהבית.

כמו כל טרנד עולמי, הוא מוצא את דרכו גם לישראל, אם כי באיחור קל. השנה נדמה כי גם הטרנד הזה חצה את גבולות ארץ הקודש – וגם הישראלים רוכשים באינטרנט. התפתחות מערכות ההגנה על כספו של הרוכש, הגידול בהיצע או פשוט ההבנה כי מה שטוב לצרכנים ברחבי העולם כנראה טוב גם לצרכנים בישראל – שלחו ישראלים לא מעטים לאתרי הרכישה באינטרנט במקום לסיבוב נוסף בקניון.

בין אתרי המכירות השונים, אי אפשר להתעלם מהשחקן הכי וותיק בשוק – אתר eBay. האתר האמריקאי היה הראשון להציע לגולשים ברחבי העולם להציע פריטים למכירה – ולגולשים אחרים לרכוש את אותם פריטים, בתהליך מסחר פרטי בין שני הגולשים ללא תיווך ספק, רשת חנויות או מוכרים בשכר.

רכבי יוקרה בלחיצת עכבר | צילום: shutterstock

לקראת סיום שנת 2013, פרסמה חברת eBay את רשימת הפריטים הנמכרים ביותר בישראל בשנה החולפת. מנתונים אלו עולה כי המוצר המבוקש ביותר בקרב הקהל הישראלי היה שעון, וכי אלפי ישראלים רכשו שעונים מסוגים שונים דרך האתר. במקום השני ניצבים חלקי החילוף לרכבים: מסתבר כי ישראלים רבים מעדיפים לרכוש את חלקי החילוף השונים במחירים זולים באמצעות האתר מאשר לשלם סכומי כסף גדולים עבור החלק המיובא ארצה על ידי מייבא מוסמך. במקום השלישי כבר לא מדובר בחלקי חילוף לכלי הרכב – אלא בכלי הרכב עצמם, ולא מעט ישראלים לא חששו ורכשו כלי רכב באמצעות האתר – לרבות רכבי יוקרה: במהלך שנת 2013 נרכשו 2 רכבי פרארי, 2 רכבי למבורגיני ורולס רויס אחת על ידי רוכשים מישראל.

עוד פריט המככב ברשימה הוא שמלות כלה, ונראה כי כלות רבות מעדיפות לרכוש את שמלת הכלולות שלהן בזול דרך האתר ולבצע תיקונים באמצעות חייט מקומי, מאשר לרכוש שמלה מקורית בסכום גבוה בהרבה.

התפתחות הסחר האלקטרוני בישראל צפויה להמשיך ולהתחזק גם בשנת 2014. הטכנולוגיה ממשיכה להתפתח, הרשתות הגדולות מבינות את הפוטנציאל הגלום בכך וההיצע גדל בהתמדה. כולם אוהבים לקנות בזול, ומסתבר שאם אפשר לעשות זאת בלי לצאת מהבית – מה טוב.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן