המסחר נסגר בעליות שערים על רקע פרסומי דו"חות הבנקים

המסחר בבורסה בת"א נסגר בעליות שערים על רקע פרסום דו"חות הבנקים לסיכום הרבעון השלישי. מדד ת"א 25 התחזק ב-0.4%, מדד" ת"א 100 הוסיף לערכו 0.2%, מדד הבנקים, אשר היה היום במוקד תשומת הלב, ננעל בירידה של 0.1%. מדד התקשורת התחזק היום ב-1%. מנגד, מדד הנדל"ן איבד היום 0.5% מערכו, ומדד הנפט והגז איבד 0.9% מערכו. מדד הטכנולוגיה נחלש ב-0.3%.

הבוקר, כאמור, פרסמו הבנקים המובילים את הדו"חות הכספיים לסיכום הרבעון השלישי של שנת 2013. בנק הפועלים, אשר דיווח על רווח נקי של 653 מיליון שקל ברבעון (4.5% פחות מהתקופה המקבילה אשתקד) הוסיף היום 0.3% לערכו. הבנק הבינלאומי, אשר דיווח על רווח נקי של 144 מיליון שקלים (10.5% פחות מבשנה שעברה) נחלש ואיבד 1.7% מערכו. בנק דיסקונט, אשר דיווח על עלייה של כ-25% ברווח הנקי, התחזק ב-1.6%.

צילום: אהוד כהנים

מניית חברת חברת קמטק, אשר אתמול הוסיפה 18% לערכה בגל עליות מרשים, שינתהכיוון ואיבדה היום 11% מערכה. מניית חברת אסם עלתה היום ב-8%, לאחר שאתמול הודיע נשיא החברה לבורסה כי הוא מוכר את אחזקותיו בחברה לחברת נסטלה. בזן איבדה היום 5% מערכה, לאחר שסכנת הערת עסק חי התגלתה לאחר העיכוב בפרסום הדו"חות של בנק לאומי. גם מניית בריינסווי רשמה היום ירידה של כ-7%, זאת בעקבות דיווח החברה אתמול בערב כי בניגוד להערכותיה כי תתקין 100 מערכות Deep TMS עוד השנה, הותקנו עד כה 50 מערכות בלבד.

"הדולר-שקל ממשיך להחליק מטה, זה היום השלישי ברציפות, וכבר נסחר מתחת ל-3.54. גם בעולם הדולר נחלש, על רקע הסנטימנט החיובי בשוק ההון והירידה בתשואות על אג"ח של ממשלת ארה"ב", אומרים הבוקר במחלקת המחקר של FXCM ישראל. "הירידה של הדולר-שקל מתחת ל-3.54 עשויה להאיץ את הירידה מטה אל עבר 3.52 ו-3.50. אם אכן נראה סחף שלילי בשער החליפין שוב לעבר רמות השפל, בנק ישראל יידרש להתערב".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן