המערב במסר למורדים: "התקיפה בסוריה תתרחש בתוך ימים"

המתיחות עם סוריה: מעצמות המערב העבירו מסר למורדים כי התקיפה, בתגובה לשימוש של משטר אסד בנשק כימי, צפויה בתוך ימים. המסר הועבר במהלך פגישה בין שליחי המעצמות לקולאיציה הסורית. כך מפרסמת סוכנות הידיעות רויטרס. 

מקורות שנכחו באותה פגישה סיפרו לרויטרס כי מטרת התקיפה הצבאית תהיה להרתיע את משטר אסד משימוש נוסף בנשק כימי. לפי אותם מקורות, המורדים העבירו רשימת מטרות למעצמות. אחד המקורות אמר לרויטרס: "נאמר לאופוזיציה בצורה ברורה כי פעולה שתרתיע את משטר אסד תתרחש הכי מוקדם בימים הקרובים, ושהם צריכים להתכונן לשיחות שלום בג'נבה".

>>> פרשנות: תקיפה סורית בישראל תהיה התאבדות עבור אסד

בתוך כך, שר ההגנה האמריקאי צ'אק הייגל חזר על דבריו מהימים האחרונים ואמר היום בראיון לרשת BBC, כי "הצבא מוכן לפעולה אם הנשיא אובמה יתן את הפקודה".

בשעות הצהריים כינס שר החוץ הסורי וואליד אל מועלם מסיבת עיתונאים דחופה בעקבות רוחות המלחמה המנשבות באיזור והבהיר: ""לדמשק יש יכולות שיפתיעו את העולם. אם נותקף, נשתמש בכל האמצעים כדי להגן על עצמנו".

"אני מאמין שלהשתמש בנשק כימי כתירוץ למתקפה זה לא ראוי. מה המטרות של תקיפה כזו? אם הם מנסים להשפיע עלינו פסיכולוגית – הם טועים".  

מטרת התקיפה: הרתעה | צילום: רויטרס

שר החוץ הסורי גם טען כי לישראל יש אינטרס ברור בכל מה שמתרחש באזור. "הם רוצים לתקוף את סוריה, לישראל יש אינטרס ברור מאחורי כל מה שקורה באזור, אלימות כזו משרתת את האינטרסים של ישראל. תקיפה נגד סוריה תשרת גם את המאמץ הצבאי של ארגון ג'הבת אל-נוסרה המקושר לאל-קעידה, ארה"ב ובנות בריתה משרתות את ישראל ואת אל-נוסרה".

בינתיים לא רק בארה"ב נערכים לתקיפה, ראש ממשלת בריטניה דייויד קמרון קיצר היום את חופשת הקיץ שלו והודיע על כינוסו הדחוף של הפרלמנט כדי לדון במצב בסוריה.

בארה"ב שומרים על שתיקה, מאז מזכיר המדינה ג'ון קרי ערך אתמול מסיבת עיתונאים ואמר כי לארצות הברית יש די והותר ראיות לכך שהמשטר הסורי בראשות בשאר אסד השתמש בנשק כימי, וכי הנשיא האמריקאי ברק אובמה לא יאפשר לאחראים לטבח באזרחים חפים מפשע, בהם נשים וילדים, להתחמק ללא עונש.

גם יו"ר ועדת החוץ והביטחון ח"כ אביגדור ליברמן התייחס היום לתקיפה אפשרית ובעיקר לחלקו של אובמה במשבר: "מדובר פה גם באמינות האישית של הנשיא וגם של הממשל האמריקני כולו – שמונחים כרגע על הכף, על השיפוד. גם האמינות של המדיניות האמריקנית, היכולת שלה להשפיע והמעמד שלה כמעצמה מובילה בעולם- הכל כרגע נמצא במבחן, ולכן כולם עוקבים בדריכות".

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן