המפה המפתיעה: כך ייראה העולם אחרי שכל הקרחונים יימסו

האם כדור הארץ עומד בפני סכנת הצפה כוללת? התשובה היא לא. כך תראה מפת כדור הארץ לאחר שיימסו הקרחונים בצורה מלאה:

מקור: Planetary maps

ניתן לראות כי מקומות מסוימים יעלמו לחלוטין (למשל פלורידה או סורינאם), אבל העולם יישאר בסך הכל מקום די מוכר. כל החופים הקיימים והערים הסמוכות להם ייהרסו או ינזקו, אולם הנזק לכלכלה יהיה משמעותי יותר מאשר הנזק ליבשות עצמן (אנשים רבים חיים באזורי החוף שיפגעו, אך יישאר מספיק מקום על פני האדמה לחיות בו).

ובאשר למקום בו כדאי יהיה לחיות: זה כבר תלוי בהעדפות האישיות שלכם. סביר להניח שהאקלים ישתבש באופן משמעותי, וקשה לנבא מי יהיו המנצחים והמפסידים מכך. מלבד הים שעלול לעלות על גדותיו עשויים להיגרם עוד אלפי שינויים בטמפרטורה, במליחות, וברמת החומציות.

קשה לומר אלו ערים – מבין אלו שישארו יבשות – ילבלבו, ואלו פחות. כמובן שלערי החוף (ניו יורק, וושינגטון, הונג קונג, מומבאי, אמסטרדם, וכו') יש סיבה לדאגה. ההישרדות, יותר או פחות, תלויה גם בנסיבות פוליטיות וכלכליות.

כרגע אף אחד עדיין לא מנבא מצב בו כל כדור הארץ יוצף במי קרח, גם לא בתרחישים הגרועים ביותר. נכון לעכשיו עומד החיזוי על עלייה של מטר בגובה פני הים. המסה מלאה של הקרחונים עלולה להעלות אותם ב-60 מטר. זה כבר דורש התחממות גבוהה בהרבה מהצפוי. במקרה כזה, עליית פני הים תהיה רק אחד מכאבי ראש רבים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן