המפולת בשווקים הגיעה לאחד העם: ת"א 100 ירד ב-0.8%

יומו האחרון של שבוע המסחר בבורסה בתל אביב ננעל  היום במגמה שלילית על רקע הירידות בשוקי העולם אתמול והצניחה בבורסות אסיה הבוקר. מנית טבע מרכזת עניין לאחר שהגיעה להסכם פשרה במסגרתו תשלם 1.6 מיליארד דולר בגין הפרת פטנט ועל רקע ההסתבכות בפרשת התרופות בצרפת.

מדד ת"א 25 ירד ב-0.5%, ובסיכום שבועי נסוג ב-0.3%. ת"א 100 נחלש ב-0.8%, אך מתחילת השנה קפץ ב-4.2%. מדד הבנקים איבד 0.8%, מדד הנדל"ן נסוג ב-0.8%, ומדד הנפט והגז ננעל סביב רמות הפתיחה. מדד התקשורת נסוג ב-0.75% אך בלט השבוע בעלייה של 2.6% ומתחילת השנה זינק ב-10.2%.

בבורסות אסיה נרשמו היום ירידות חדות על רקע הורדת תחזית הצמיחה העולם על ידי הבנק העולמי. בורסת טוקיו הובילה את הירידות החדות ביבשת וצללה ב-6.3% והשלימה צניחה של 20% בשלושה שבועות, שנחאי צנחה ב-2.8% ובורסת הונג קונג נפלה ב-2.2%.

מספר עסקאות הנדל"ן באפריל גדל ב-15%, לעומת ירידה בשיעור מצטבר של 25% בשלושת החודשים הקודמים. הנתונים מראים כי רכישת דירות יד שניה עלתה בשיעור של 17%, בעוד רכישת דירות חדשות רשמה גידול מתון יותר של 7%. באוצר מסבירים כי ההסבר המרכזי לגידול המשמעותי במספר העסקאות בדירות יד שניה באפריל נעוץ במכירות מוגברות של משקיעים לפני תום הוראת השעה, במסגרתה הורחב הפטור ממס שבח למי שבבעלותו "דירה נוספת".

הכלכלה הגלובלית צפויה לצמוח בשיעור של 2.2% בלבד ב-2013 – כך הודיע אתמול הבנק העולמי. מדובר בתחזית נמוכה יותר מהקודמת שפרסם הבנק, לפיה הייתה הכלכלה צריכה לגדול ב-2.4%. הירידה בתחזית הצמיחה נובעת מהאטה בשווקים המתפתחים, כגון ברזיל וסין. ב-2012 הסתכמה צמיחת הכלכלה הגלובלית ב-2.3%. 

צילום: רויטרס

קבוצת נכסים ובניין מקונצרן אי.די.בי סיכמה על מכירתו של בניין ברניס הממוקם באזור המסחר המרכזי של שיקגו. הבניין בן 6 הקומות מתפרש על פני 9,000 מ"ר, מושכר במלואו לשוכרי עוגן החתומים על חוזי השכרה ארוכי טווח ומכניס לבעליו 9.8 מיליון דולר דמי שכירות שנתיים.

טבע הודיעה אתמול כי חתמה על הסכם פשרה עם חברות פייזר וניקומד למיצוי כל התביעות הנובעות ממכירות הגרסה הגנרית של החברה לתרופה פרוטוניקס. כחלק מההסכם, הפוטר את טבע ואת חברות הבת שלה מכל התביעות, הסכימה טבע לשלם לפייזר וניקומד 1.6 מיליארד דולר. טבע תשלם 800 מיליון דולר בשנת 2013 ואת היתרה בשנת 2014. מניית יצרנית התרופות נחלשה ב-2.6%.

המשקיף החיצוני מטעם בית המשפט, חגי אולמן, מנסה לקדם הסדר חוב חדש באי.די.בי: על פי המתווה שמנסה אולמן לקדם יוזרמו 540 מיליון שקל לאי.די.בי פתוח מכספו של אדוארדו אלשטיין ומקופת אי.די.בי אחזקות, רכיב האקוויטי שיקבלו מחזיקי אחזקות יגדל ותידרש הזרמה גדולה יותר של אלשטיין או ממשקיעים נוספים. לא ברור עדיין האם ההשטחה של הפירמידה עומדת בעינה. "זה עוד לא מתווה מסודר", אמרו לפורבס גורמים המקורבים לנושא. "זה עדיין ראשוני מאוד והמספרים יכולים להשתנות". המניה התחזקה ב-0.2%

הבורסה בתל אביב לא תכנס למדד ה-MSCI האירופי ותישאר במדד המזרח תיכוני. "מרבית המשקיעים המוסדיים הבינלאומיים שהשתתפו בהתייעצות בעניינה של ישראל למדד ה-MSCI האירופי אינם רואים את ישראל כחלק מאפשרויות ההשקעה שלהם באירופה ולכן לא תומכים בצירופה של ישראל למדד האירופי", נכתב בעדכון של חברת המדדים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן