המשבר חוזר ליוון: הפגנות ושביתה כללית אחרי סגירתה הפתאומית של תחנת הטלוויזיה הציבורית

ממשלת יוון כבר חשבה שהיא בדרך החוצה מן המשבר, אך היום היא עומדת שוב בפני זעם ציבורי גובר, אחרי הסגירה הפתאומית של תחנות הטלוויזיה והרדיו הממשלתיות ERT, ושעות אחרי ההשפלה שחוותה המדינה כאשר דירוג הבורסה שלה הורד לרמה של שוק מתעורר על ידי MSCI.

שתי המכות, יחד עם הכישלונות בתוכנית ההפרטה, הביאה לשינוי במגמה החיובית שחווה באחרונה המשק היווני, שאף גרמה לראש הממשלה אנטוניוס סמארס להכריז כי הסיכון ליציאתה של יוון מגוש היורו מת, וכי ההתאוששות נמצאת בעיצומה.

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן

ביום שני האחרון זינקו תשואות האג"ח הממשלתיות של יוון לרמה הגבוהה יותר מ-10% אחרי שהממשלה לא הצליחה למכור את חברת הגז DEPA, מה שהעלה חשש שלא תעמוד בתנאי החילוץ של קרן המטבע הבינלאומית והאיחוד האירופי. הבורסה המקומית נסחרת בשפל של חודשיים, אחרי שיוון הפכה למדינה המפותחת הראשונה אי פעם שהבורסה שלה מורדת לדירוג של שוק מתפתח.


צילום: רויטרס

ממשלתו של סמארס סירבה להגיב על הורדת הדירוג, והדפה את הטענות על סגירתה הדרמטית של תחנת הטלוויזיה, אשר גרמה לזעם ציבורי מצד עיתונאים, איגודי העובדים ומנהיגים מכל קצוות הקשת הפוליטית במדינה.

השאלטר ירד על הרשת הציבורית שעות ספורות אחרי ההודעה על הסגירה. הממשלה טענה כי מדובר במהלך זמני, בניסיון לצמצם את ה"בזבוז העצום של כספי המסים", ולפני השקה מחודשת של הערוץ בגרסה רזה יותר.

איגודי העובדים הכריזו על שביתה כללית בת 24 שעות שתחל מחר, והעיתונאים פתחו בשביתה ללא הגבלת זמן, מה שהביא לביטול עיתונים ומשדרי טלוויזיה. "השביתה תסתיים רק כאשר ממשלת יוון תסיים את הפוטש הזה", נכתב בהודעת הארגון ESIEA.

חלק מהעיתונאים בערוץ ERT התבצרו במשרדי התחנה בניגוד להוראות הממשלה ושידרו באמצעות האינטרנט, שם ביכו את הסגירה ושידרו תמונות של אלפים אשר יצאו להפגין.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן