המשחק שהדיח את Candy Crush מראש טבלת ההורדות

חברות המשחקים השונות משקיעות מיליונים רבים של דולרים בפיתוח משחקים עתירי גרפיקה ועלילה מורכבת, אשר מאחוריהם עומדת הפקה רבת תקציב. מולן, עומדות חברות משחקים דלות התקציב, המפתחות משחקים פשוטים להפליא עם גרפיקה באיכות ירודה, אך בחלק מהפעמים דווקא הפשטות הזו היא זו שעושה את ההבדל לטובת המפתחים העצמאיים.

אחת מהן היא נגוין הדונג (Nguyen Ha Dong), מפתחת משחקים עצמאית מוייטנאם אשר 3 משחקים שפיתחה זכו לטפס אל ראש טבלת ההורדות ונחשבים כה ממכרים עד כי המשתמשים רוצים לזרוק את הטלפונים שלהם על הקיר רק כי הם לא מצליחים להשיג ניקוד גבוה יותר.

כמה אפשר להקפיץ ציפור מעצבנת?

הראשון והממכר מכולם, Flappy Bird, הוא לא יותר ממשחק שמזכיר את עידן משחקי ה-8 ביט. במשחק, שאפילו אינו כולל כפתור Pause או כפתור יציאה מהמשחק, עליכם להוביל ציפור עם שפתיים גדולות במיוחד דרך מכשולים בצורת עמודים על ידי טפיחה על מסך המגע והקפצת הציפור כלפי מעלה. כאשר ראיתי את הפופולריות העצומה של המשחק וניגשתי לשחק בו בפעם הראשונה, נפסלתי לאחר התחמקות מ-4 עמודים ולא הבנתי על מה המהומה, אבל החלטתי לשחק שוב, ושוב, ושוב, ושוב. המשחק, פשוט שואב אותך פנימה וגורם לך לשחק ללא הפסקה תוך התעלמות מהגרפיקה חסרת החן.

שלא תבינו לא נכון, מדובר במשחק גרוע מאוד. לא רק גרוע מבחינת חווית המשחקיות האיטית שבו, אשר שהוא מלווה בפרסומת בולטת לעין בחלקו העליון של המסך. לא רק מבחינת הגרפיקה הפשוטה והבלתי מושקעת להחריד, אלא מבחינת עצם העובדה שהמשחק הזה הוא הדבר הגרוע ביותר שיקרה לזמן שלכם ברגע שתתחילו לשחק בו.


פלאפבירד. ההתמכרות החדשה | תמונה: מתוך המשחק

הדבר הכי גרוע הוא שאין שום עקומת למידה במשחק, והוא לא נהיה מסובך או קשה יותר – אתם פשוט צריכים להשיג את הניקוד הכי גבוה, למרות שלא ייצא לכם מזה כלום, פרט לכך שתוכלו להשוות את התוצאה הגבוהה ביותר שלכם עם חבריכם. אה כן, אם תעברו מספר מסויים של נקודות תקבלו גם מדליה, יאי!

Flappy Bird נמצא כבר תקופה ארוכה במקום הראשון בחנויות האפליקציות המובילות, גם ב-App Store וגם ב-Play Store, מה שהופך אותו נכון לעכשיו למשחק החינמי הפופולרי ביותר בעולם – יותר מ- Candy Crush Saga, Farm Heroes Saga, Clash Of Clans או משחקים אחרים בחנויות האפליקציות השונות.

את המקום השני ב-App Store, למרבה הפלא, תפס משחק נוסף של הדונג – Super Ball Juggling, שמטרתו היא להקפיץ כדור על ידי הקשה על המסך כאשר הכדור נמצא כמה שיותר קרוב לרגל. ואם כל זה לא מספיק, במקום השישי נמצא משחק נוסף של החברה בשם Shuriken Blocks. בריאיון ל-TechCrunch, הדונג מספר כי אין לו מושג כיצד המשחקים שלו הפכו לפופולריים כל כך, וכי הוא רוצה להודות לאוכלוסיית הילדים, אשר על פי הנתונים שלו היוו את המקור הראשוני להצלחה.

לכתבה בגיקטיים

עוד בגיקטיים:

מתחרה חדשה ל-Snapchat כוללת טוויסט מעניין, הכירו את Secret

הקמפיין נגד המאגר הביומטרי יצא לדרך

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן