המשקיעים מאוכזבים מתוכנית טבע: המניה נפלה ב-3.1%

יום המסחר האחרון לשבוע הנוכחי בבורסה בתל אביב ננעל בירידות על רקע ירידות שערים אתמול בוול סטריט וברקע לעליות שערים בבורסות אסיה. מניית טבע המשיכה בנפילתה מאז הציגה החברה את תוכניתה האסטרטגית, ואיבדה 3.1%.

מדד תל אביב 25 ירד ב-1.1%, מדד תל אביב 100 ירד ב-1.3%. מדד התקשורת נחלש ב-0.5%, ומדד הבנקים איבד 1.5%.

ביום שלישי פרסמה חברת טבע את האסטרטגיה שלה לחמש השנים הבאות, במסגרתה מתכנן מנכ"ל החברה לערוך רה ארגון, הכולל צמצום עלויות, הפחתת מורכבות הייצור וכמות המוצרים. במסיבת עיתונאים שקיימה החברה אמש במסגרת כנס משקיעים, אמר ג'רמי לוין כי הוא מאמין שהחברה מסוגלת לעמוד בכל האתגרים הניצבים מולה. עוד אמר לוין כי טבע תחסוך 1.5-2 מיליארד דולר ב-3, כך שתוכל להשקיע גם בהחזר לבעלי המניות. בנק ההשקעות מריל לינץ' התייחס גם הוא לפרסום התוכנית של טבע ואמר כי זו "תוכנית אסטרטגית הגיונית אך היא כזאת שייקח לה זמן לקצור את הפירות" אולם, בבורסה באחד העם לא חיכו המשקיעים והביעו דאגה מן התוכנית, אמש נפלה המניה בוול סטריט וננעלה בירידה חדה של 5.3%. 

מנכ"ל טבע, ג'רמי לין | צילום: ראובן קפוצ'ינסקי

חברת אי.די בי אחזקות הודיעה על הסכם ביניים עליו חתמה עם מחזיקי האג"ח שלה. לאחר שיחות שקיימה החברה אמש עם מחזיקי האג"ח הוחלט לדחות את מועד תשלום החוב שלה עד לסוף חודש מארס 2013. במסגת ההסכם תזרים גנדן החברה הפרטית שבבעלותה נמצאת אי.די.בי 180 מיליון דולר, זאת בתנאי שאיש העסקים אדוארדו אלשטיין יממש את האופציה וישקיע בה 75 מיליון דולרים נוספים. אתמול קפצה המנייה ב-4%.

המשקיעים בארץ יגיבו כמו כן להודעת הבנק הפדרלי אמש על סבב רכישת אג"ח נוסף. בהתאם להערכת אנליסטים, הודיעה הועדה לשוק הפתוח על רכישת אג"ח חדשה לטווח ארוך בשווי 45 מיליארד דולר בכל חודש. זאת בנוסף להמשך תוכנית רכישת אג"ח מגובות משכנתאות בהיקף חודשי של 40 מיליארד דולר.דולר, וימשיך לשמור על הריבית בארה"ב ברמה אפסית עד 2015.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן