המתיחות בסוריה הפילה גם את הבורסה: ת"א 25 צנח ב-2.4%, מניות התקשורת התרסקו ב-5.5%

יום המסחר בבורסה בתל אביב ננעל הערב בירידות שערים חדות על רקע המתיחות הגוברת בסוריה והחשש מפני תקיפה אמריקאית. אמש הבהיר מזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי כי "סוריה תיתן את הדין על השימוש בנשק כימי". מחזור המסחר עמד על 1.55 מיליארד שקל.

מדד ת"א 25 איבד 2.4% מערכו, ת"א 100 צנח ב-2%, מניות הבנקים השילו 2.8%, מדד הנדל"ן איבד 2.7% מערכו ומדד הגז והנפט נפל ב-2.5%. הגדיל לעשות מדד התקשורת שצנח ב-5.5%, כשמניית פרטנר מאבדת 6.4% מערכה. מניית דסק"ש איבדה היום 11.9% מערכה.

בנאומו אמש אמר מזכיר המדינה האמריקאי, ג'ון קרי, כי לארצות הברית יש די והותר ראיות לכך שהמשטר הסורי בראשות בשאר אסד השתמש בנשק כימי, וכי הנשיא האמריקאי ברק אובמה לא יאפשר לאחראים לטבח באזרחים חפים מפשע. לדבריו, "אמרתי לשר החוץ הסורי כי אם אין להם מה להסתיר, עליהם לאפשר גישה מיידית לאזור. במשך חמישה ימים המשטר הסורי סירב לאפשר לפקחי האו"ם גישה לאזור שהותקף, גישה שלכאורה הייתה מזכה אותם אם הם חפים מפשע. במקום זאת המשטר הפציץ את האזור הזה שוב".

עוד אמר קרי: "הנשיא אובמה ובעלות בריתנו יקבלו החלטה מושכלת כיצד להגיב לטבח הזה, והנשיא מאמין שמי שהשתמש בכלי הנשק המבחילים ביותר בעולם לא יתחמק ללא עונש".

ג'ון קרי | צילום: רויטרס

אתמול הודיע בנק ישראל כי הריבית במשק לחודשים ספטמבר-אוקטובר תישאר ברמה של 1.25%. בהחלטת הריבית של הבנק נכתב כי "ההחלטה להותיר את הריבית לחודש ספטמבר ללא שינוי ברמה של 1.25%, עקבית עם מדיניות ריבית שנועדה לבסס את האינפלציה בתוך יעד יציבות המחירים של 1% עד 3% ב-12 החודשים הקרובים, ולתמוך בצמיחה תוך שמירה על היציבות הפיננסית. תוואי הריבית בהמשך תלוי בהתפתחויות בסביבת האינפלציה, בצמיחה בישראל ובכלכלה העולמית, במדיניות המוניטרית של הבנקים המרכזיים העיקריים ובהתפתחות שער החליפין".

מניית שמן ריכזה היום עניין לאחר שאמש הודיע החברה כי נמצאו "סימנים משמעותיים של הידרוקרבוניים". םפירוש הדבר שקיימים סימנים לגז טבעי ואולי אפילו נפט במאגר בקידוח ים 3. בשמן מבהירים כי "מדובר באינדיקציות ראשוניות בלבד" ומוסיפים כי לא ניתן לקבוע את גודל המאגר הנמצא מול חופי אשדוד או את כלכליותו. עם זאת, על פי הדוח, נמצא כי שכבות המטרה האמורות בקידוח הן בעובי של 90 מטר. מניית החברה איבדה היום 8.7%.

מניית החברה לישראל ריכזה עניין גם היא היום, על רקע הפרסומים על מעצרו של מנכ"ל אורלוקלי הרוסית, שפירקה לאחרונה את קרטל האשלג במדינה נעצר ונמצא בבלרוס. המנכ"ל מואשם בניצול לרעה של כוחו לעשיית רווח אישי, בתוקף תפקידו כדירקטור בחברת האשלג של בלארוס BPC. מניית החברה נסוגה היום ב-4.3%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן