הנהלת מאוחדת: "שביתת העובדים – אקט ציני ומיותר של הפגנת כוח פוליטית"

כ- 4000 עובדי קופת החולים מאוחדת יקיימו היום שביתת אזהרה בת יום אחד ברחבי המדינה. זאת בעקבות סירוב ההנהלה לטענתם להתקדם במו"מ המתקיים בין הצדדים מזה כשנה וחצי בניסיון להשיג הסכם עבודה קיבוצי. לפני כחודש הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה בקופה.

במסגרת השביתה, יהיו כלל המרפאות ברחבי המדינה סגורות, פרט למחלקות מצילות חיים, לרבות היחידה לביקורי בית, אונקולוגיה, רפואה דחופה, והיחידה לפוריות IVF.

לדברי יו"ר הסתדרות המעו"ף, ארנון בר דוד: "בקופ"ח מאוחדת קיים במשך שנה וחצי תוהו ובוהו במערכת יחסי העבודה וזאת בזמן שהעובדים עומדים בפני שוקת שבורה. גילינו איפוק רב במשך שנה וחצי בעת ניהול המו"מ. היום נקיים שביתת אזהרה שתקיף את כל המרפאות במדינה שתשקף את זעקת העובדים מחד ואת היחס המזלזל של ההנהלה כלפיהם מאידך".

יו"ר ועד העובדים בקופה, שלה ונטורה, אמרה אתמול: "במשך שנה וחצי ניהלנו מו"מ אינטנסיבי עם ההנהלה ולצערנו הרב לא רק שלא הגענו להסכם אלא ישנה הידרדרות במצב. אנו פותחים היום בשביתת אזהרה בת יום אחד. אנו קוראים להנהלה לחתום איתנו באופן מיידי על הסכם שיעגן את תנאי העסקתינו וביטחוננו התעסוקתי במסגרת הסכם קיבוצי. אנו לא רוצים להחריף את הצעדים, כל מה שאנו רוצים זה הסכם ראוי עבורנו".

מחאת הרופאים 2011 | צילום: וויקיפדיה

בנוסף לשביתה יקיימו העובדים היום שתי הפגנות: בתל אביב, מול ההנהלה במגדל המאה בשעה 10:00 בבוקר, וכן בירושלים בשעה 10:00 מול הנהלת הקופה.

בהסתדרות הסבירו כי ההחלטה להכריז על סכסוך עבודה התקבלה בעקבות שינוי לרעה מצד ההנהלה במצב העובדים ובזכויותיהם ושינוי מבני חד צדדי של תחום רפואת השיניים. כמו כן טוענים בהסתדרות כי ההנהלה הודיעה שבמקביל למשא ומתן עם נציגות העובדים היא מתכננת לבצע באופן חד צדדי שינוי מבני וארגוני בקופת החולים.

מהנהלת מאוחדת נמסר בתגובה: "מאוחדת מתנצלת בפני לקוחותיה על אי הנוחות שעלולה להיגרם להם. מנכ"ל מאוחדת, זאב וורמברנד, שנכנס לתפקידו רק ביום חמישי האחרון, מצר על החלטת נציגות העובדים למהר ולהשבית את הקופה למרות שהמו"מ עמם נמשך ללא הרף וכי כבר עם כניסתו לתפקיד זימן את נציגות העובדים לפגישה. 

"המנכ"ל הנחה את הנהלת הקופה לעשות כל מאמץ כדי למזער את הפגיעה בלקוחות", הוסיפו במאוחדת, "הן באמצעות המערך הרפואי והן באמצעות מוקד השירות. זאב וורמברנד הביע בטחונו כי באחריות משותפת – הנהלה ועובדים כאחד, נחלץ את הקופה מהטלטלה שנקלעה אליה".

מאוחר יותר ביקשה הקופה להוסיף כי "השביתה שפוגעת היום בלקוחות ובעובדים כאחד היא אקט ציני ומיותר של הפגנת כוח פוליטית. כבר ביום חמישי האחרון, ביום בו נכנס מנכ"ל הקופה, זאב וורמברנד, לתפקידו, נערך ניסיון לתאם עם יו"ר נציגות העובדים, שלה ונטורה, מועד לפגישה. הגברת ונטורה הבהירה כי לא תוכל להגיע כי היא בלימודים. 

"לפיכך הוצע ליו"ר נציגות העובדים מועד פגישה חלופי ליום חמישי הקרוב, אולם נכון לרגע זה טרם התקבל אישורה כי תואיל להגיע לפגישה עם המנכ"ל. השביתה היום מתקיימת בשעה בה נקבעה ישיבת מו"מ בין הצדדים. על אף שנציגי ההנהלה המתינו לנציגות העובדים כמתוכן – למרות השביתה, הגברת שלה ונטורה וחבריה לנציגות לא הגיעו לישיבה הקבועה ואף לא טרחו להודיע על כך מראש".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן