הנזק בעקבות השבתת הממשל: 24 מיליארד דולר

כלכלנים בכירים מעריכים את הנזק הכלכלי שגרמה ההשבתה למשק האמריקאי בכ-24 מיליארד דולר. "קולגות יקרים שלי, האם הפזיזות שלכם באמת הייתה שווה 24 מיליארד דולר?". כך שאלה בציניות מנהיגת המיעוט הדמוקרטי בבית הנבחרים, ננסי פלוסי, את חבריה מהצד הרפובליקני, זמן קצר לאחר שנחתם ההסכם לסיום ההשבתה.

מנגד, דובר בית הנבחרים, ג'ון ביינר הרפובליקני, טען כי "עשינו כל מה שיכולנו על מנת לעצור את אובמה-קר (רפורמת הבריאות של הנשיא). נאבקנו כמו שצריך אבל בסוף פשוט לא ניצחנו".

למרות זאת, חבריו של ביינר במפלגה, שמרבית הציבור האמריקאי רואה בה אחראית להשבתת הממשל וגרימת נזק רב לכלכלה, הודו ביומיים האחרונים כי הם "הלכו רחוק מדי עם ההחלטה להשבית את הממשל". הרפובליקני לינדסי גרהאם מדרום קרוליינה אף טען כי "הפכנו את כל הנושא הזה לאסון של ממש. פשוט פישלנו".

פלוסי ובוהנר, דובר בית הנבחרים. היה שווה 24 מיליארד?

ביום רביעי בלילה הגיעה לסיומה הדרמה שלוותה את ארצות הברית במשך השבועיים האחרונים. שעה אחת בלבד לפני ההכרזה על חדלות פירעון, הצליחו הדמוקרטים והרפובליקנים להגיע לפשרה אשר שמה סוף למשבר הפוליטי המתמשך ותאפשר אולי לשוק האמריקני להתאושש. בינתיים נפל אתמול ערכו של הדולר מול המטבעות המובילים בעולם, ורשם ירידה של 0.5% מול השקל.

על פי הסכם הפשרה שגיבשו מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט, הארי רייד ומנהיג הרפובליקנים, מיץ' מקונל, תקציב הממשל יאושר עד ה-15 בינואר 2014, והעלאת תקרת החוב אושרה גם היא באופן זמני עד 7 בפברואר בשנה הבאה. עד אז ימשיכו הצדדים במו"מ כדי להגיע להסכם ארוך טווח.

"אנחנו יכולים להתחיל לפזר את ענן אי-הוודאות וחוסר הנוחות הזה מעל העסקים שלנו ומעל העם האמריקאי", אמר נשיא ארה"ב ברק אובמה. "אני מקווה שבפעם הבאה לא נאלץ לחכות עד הדקה ה-90. יש בפנינו עבודה רבה, כולל הצורך לזכות באמון מחדש של העם האמריקני, אמון שאבד בשבועות האחרונים. כעת יש לנו ההזדמנות להתמקד בתקציב הגיוני, אחראי והוגן המסייע לאנשים עובדים ברחבי המדינה. עלינו לצאת מההרגל של למשול דרך משברים".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן