הנעה צרופה: 10 המכוניות החדשות והלוהטות של השנה החדשה

שנת 2014 טומנת בחובה היצע מגוון ומרגש של מכוניות חדשות ומעוצבות מחדש: ממשפחתיות מאובזרות היטב, דרך רכבי יוקרה קטיפתיים ומפנקים וכלה במכוניות ספורט סקסיות.

בחרנו בעשרת המודלים החדשים הבולטים ביותר, אלה שצפויים לעשות את שנת הרכב הבאה. אין ספק שכל המכוניות ברשימה הן שחקניות משמעותיות בעולם הרכב, אבל סביר להניח שאם יהיו שני דגמים חדשים שלא יפסיקו לדבר עליהם בחודשים הקרובים יהיו אלה המדורגים במקום הראשון והשני – השברולט קורבט סטינגריי והמרצדס בנץ S-קלאס.
שברולט קורבט האייקונית, מי שזכתה לכינוי "מכונית הספורט של אמריקה", מייצרת באזז ולו רק בשל העובדה שיש כל כך מעט גרסאות שלה. אחרי הכל מדובר בדור שביעי בלבד בתוך 60 שנה. ואם לא די בכך, אז היא גם מתהדרת בעיצוב מחודש הנושא את שם עידן הזהב של המכונית: סטינגריי.

אך בעוד הנוכחות של הקורבט סטינגריי תורגש היטב בשוק ובשיח מכוניות הספורט, תהיה זאת מרצדס בנץ S-קלאס 2014 שתגדיר מחדש את סדאן היוקרה. כיוון שיצרנית המכוניות הפסיקה בשנה שעברה את ייצור מותג הפאר מייבאך, זוכה מכונית הדגל של מרצדס לעלות שלב בסולם היוקרה כדי למלא את החלל. כעת נהנית ה-S-קלאס מעיצוב נועז ומפואר מבעבר ומשלל יכולות טכנולוגיות חדישות. הדרך הטובה ביותר לתאר עד כמה היא שודרגה היא ככל הנראה להודות כאן, כי לא ניתן לתאר את כל החידושים הללו בכמה משפטים בודדים (ובכל זאת, פירוט חלקי יבוא בהמשך). לפניכם רשימת המכוניות המלאה:

1. שברולט קורבט סטינגריי

אפשר לומר שזו ההשקה החשובה ביותר של מכונית חדשה ב-2014. הקורבט סטינגריי, אייקון מחודש, מגיעה בגרסאות קופה וקונברטבל ומתהדרת בתכנון חדש לחלוטין, שלדה ורכיבים מכניים חדשים לחלוטין ומרכב מפתה, מעוצב למשעי.

מנוע V8 בטכנולוגיה מתקדמת, בנפח של 6.2 ליטרים, מעביר כ-450 כוחות סוס ומומנט של 610 ניוטון-מטר מהגלגלים האחוריים, כדי לספק זינוק מ-0 ל-96 קמ"ש בזמן מסחרר של 3.8 שניות. הקורבט סטינגריי קלה יותר במשקל, אם כי בעלת מבנה קשיח יותר מבעבר, ויש לה חלוקת משקל אידיאלית בין החלק הקדמי לאחורי. ההיגוי ומערכות המתלים הונדסו מחדש, ומערך רכיבי בקרת שלדה מתוחכמים מבטיח היגוי הדוק.

בורר מצב נהיגה חדש מאפשר לבחור בין 12 תבניות ביצועים נפרדות, בהתאם לחמישה מצבי נהיגה נפרדים (כולל אחד שמיועד לכבישים רטובים ואחר המאפשר למנוע לפעול על ארבעה צילינדרים בלבד, לחיסכון מרבי בדלק).

כדי לתת מענה על אחת החולשות המעצבנות של הדגם הקודם מציע פנים-המכונית הדו-מושבי של הסטינגריי לוח מחוונים חדש, המתמקד בנהג, ושימוש רב בחומרים מאיכות גבוהה.

2. מרצדס בנץ S-קלאס

כשאפילו הדגמים השגרתיים ביותר מציעים תוספות כמו מושבים והגה מחוממים, זה נהיה כמעט בלתי אפשר להגדיר "יוקרה" בעסקי המכוניות החדשות. מרצדס פותרת את הסוגיה הזו בעזרת גישה מהפכנית ברורה בגרסה החדשה והאלגנטית של מכונית הדגל שלה, הסדאן S-קלאס.

ה-S-קלאס של 2014 מגדירה מחדש את רף האיכות העליון, עם רשימה עשירה עד מאוד של אפשרויות בקרת שלדה הייטקיות, לרבות מצב נהיגה אוטונומי במהירות נמוכה, היגוי ששומר אוטומטית על מיקום המכונית בכביש, ויכולת לחזות ליקויי דרך וכיוון המתלים בהתאם, כדי להבטיח נסיעה חלקה. פיצ'רים נוספים שמשדרים יותר יוקרה מיוקרה כוללים מושבים אחוריים המדמים עיסוי באבנים חמות, משענות יד מחוממות ומערכת בקרת אקלים הכוללת יוניזציה ובישום.

גרסת S550 מצוידת במנוע 8V בעל מגדש טורבו כפול, המספק 455 כוחות סוס, ואילו גרסת S63 AMG 4MATIC, המציעה ביצועים טובים עוד יותר, מצוידת במנוע 8V 5.5 ליטרים בעל טורבו כפול, המספק 577 כוחות סוס.

3. יגואר F טייפ

הקונברטבל הדו-מושבית החדשה הזו, על קימוריה המעוצבים, ממוצבת מבחינת הגודל והמחיר מתחת לסדרת מכוניות הספורט XK של יגואר.

יגוארF טייפ מצוידת במנוע 3 ליטרים נמרץ עם מגדש על, המייצר 340 או 380 כוחות סוס, תלוי בגרסה. יש גם מנוע 8V 5 ליטרים, 495 כוחות סוס עם מגדש על, שיהלום חובבי רכב נלהבים בעלי אמצעים. על פי ההערכות, יאפשר מנוע זה ל-F טייפ להביא את מחוג המהירות ל-96 קמ"ש בתוך ארבע שניות בלבד.

כל המנועים משודכים לתיבה אוטומטית עם שבעה הילוכים, הכוללת מצב של גיר ידני, כשההחלפה מתבצעת ממתגים המעוגנים להגה. היא קלה, אך בעלת מבנה אלומיניום קשיח, הנעה אחורית ומערכת מתלים מתוחכמת. כל אלה מבטיחים יכולות היגוי ספורטיביות כמיטב המסורת של מכוניות הספורט הבריטיות.

4. ג'יפ צ'רוקי

הצ'רוקי SUV הבינוני החדש מחליף את דגם ליברטי הקודם בקו המוצרים של ג'יפ. עיצובו כה דרמטי – שיא השיאים הוא כיפוף לאחור של הגריל בן שבעת החריצים, הסמל המסחרי של ג'יפ – שעלול להרתיע חלק מאוהדי המותג הנאמנים.

הוא כולל מנוע 2.4 ליטרים שמספקת פיאט, עם 184 כוחות סוס וארבעה צילינדרים; או מנוע 6V חדש עם 3.2 ליטרים ו-271 כוחות סוס, עם תיבת הילוכים אוטומטית מתקדמת בעלת תשעה הילוכים כסטנדרט.

לצ'רוקי ארבעה מתלים נפרדים, שאמורים לספק התנהגות והיגוי מעולים ברחבי העיר, עם מערכת בקרת האחיזה Selec-Terrain של ג'יפ, ולא פחות משלוש מערכות אופציונליות נפרדות של הנעת ארבעה גלגלים, המבטיחות יכולות שטח יוצאות דופן. הצ'רוקי מציע מנגנוני בטיחות משוכללים רבים, לצד מערכות מתוחכמות כגון הגה מחומם, מושבים קדמיים מאווררים ותחנת טעינה אלחוטית למכשירים ניידים.

5. מרצדס בנץ CLA-קלאס

מרצדס בנץ CLA-קלאס היא הסדאן היוקרתית בעלת ההנעה הקדמית הראשונה אי פעם של יצרנית הרכב הגרמנית. הרכב שואל את סגנונו, המכונה "קופה ארבע דלתות", מה-CLS-קלאס הגדולה יותר, וכמוה גם הוא מתהדר בגג מקומר. במרצדס טוענים שהעיצוב יהיה אחד האווירודינמיים ביותר בקרב מכוניות בייצור המוני.

מנוע מוגדש טורבו עם ארבעה צילינדרים ו-208 כוחות סוס מגיע עם ה-250CLA הבסיסית, בעוד CLA45 AMG בעלת הביצועים הגבוהים מציעה מנוע טורבו נמרץ במיוחד בעבודת יד, עם 355 כוחות סוס וארבעה צילינדרים.

תיבת ההילוכים היחידה המוצעת היא בעלת מצמד כפול, שבעה הילוכים, חצי אוטומטית.
מערכת 4Matic של מרצדס להנעה של כל הגלגלים תהיה אופציונלית ב-CLA250 ותגיע כסטנדרט ב-CLA45 AMG. המגוון העצום של שירותים מתקדמים כולל בין היתר את מערכת פרקטרוניק של מרצדס, המסייעת להחנות את הרכב.

6. קדילק ELR

קדילק ELR קופה הבינונית היא בעצם גרסת שתי דלתות יוקרתית של השברולט וולט החשמלית למרחקים ארוכים. ה-ELR מתגאה בעיצוב ייחודי, המתבסס על אלמנטים מדגמי קדילק אחרים, עם פנים מפואר בעל מראה הייטקי ומגוון שירותים (אם כי יחידת ההנעה החשמלית וההנדסה שלה הועברו במידה רבה מהוולט).

היא מונעת במנוע חשמלי ובחבילת סוללה נטענת "פלאג אין", אולם ברגע שהסוללה נחלשת (היא אמורה לנסוע במצב חשמלי מלא כ-50 ק"מ לטעינה), מתחיל לפעול מנוע בנזין קטן המפעיל גנרטור, שמצדו מספק חשמל למנוע.

אם ניתן להסיק מהוולט, הרי שה-ELR אמורה להיות בעלת תגובה מהירה ולספק נסיעה ספורטיבית והיגוי סבירים, אם כי חלל המושבים האחוריים ונפח תא המטען נראים מצומצמים.

7. שברולט SS

הסדאן המובילה החדשה של שברולט היא דגם ספורטיבי בסגנון אגרסיבי, שמגיע מהולדן האוסטרלית, חברה בת של ג'נרל מוטורס (אגב, גרסה מצוידת פחות נמכרת לרשויות אכיפת החוק כ"רכב הסיור המשטרתי קפריס").

כמחווה לדגמי ה-SS הקלאסיים משנות ה-60, היא חורכת את האספלט עם מנוע קורבט 8V בלוק קטן 2013, עם 6.2 ליטרים ו-415 כוחות סוס, ויכולה להאיץ מ-0 ל-96 קמ"ש בסביבות ה-5 שניות. ה-SS, עם הנעה אחורית, נוסעת על מתלי ספורט להיגוי מהודק, עם בלמים חסונים שמספקת Brembo, לעצירה בטוחה.

הרשימה הארוכה של תוספות אופציונליות וסטנדרטיות כוללת מערכת סיוע אוטומטית לחניה, שמחנה את המכונית בחניה מקבילה או בזווית ישרה בנסיעה לאחור, בעוד שהנהג מפעיל רק את דוושת הבלמים. אלה המבקשים חוויית נהיגה פסיבית יותר יעדיפו אולי לבדוק את השברולט אימפלה בעלת ההנעה הקדמית, שתוכננה מחדש לקראת 2014.

8. שברולט סילברדו / GMC סיירה

הטנדרים בגודל מלא של ג'נרל מוטורס, שתוכננו לגמרי מחדש לקראת 2014, מגיעים עם מגוון עצום של שיפורים מבניים והנדסיים, במטרה לשפר את איכות הנסיעה ומאפייני ההיגוי. מצד שני, עלינו להודות שהתאכזבנו מהשיפורים הצנועים בלבד בעיצוב החיצוני של הסילברדו והסיירה, שמלכתחילה היה מיושן למדי.

שלישיית מנועי ה-EcoTec3 של הטנדרים כוללת מנוע 6V חדש בנפח 4.3 ליטרים עם 285 כוחות סוס; מנוע 8V משופר ושרירי יותר בנפח 5.3 ליטרים עם 355 כוחות סוס; ומנוע 8V 6.2 ליטרים ו-420 סוסים לשימוש כבד יותר. בכולם יש הזרקת דלק ישירה לביצועים משופרים והשבתת בוכנות סלקטיבית לחיסכון בדלק.

הן הסילברדו והן הסיירה מציעים פנים מכונית מרווח בסגנון נאה, והתוספות החדשות כוללות אופציה למערכת חדשות-שעשועים MyLink, המאפשרת למשתמשים להוציא שיחות, להפעיל את מערכת הניווט ולשלוט בפונקציות נוספות באמצעות הוראות קוליות.

9. טויוטה קורולה

לקראת 2014 זוכה הסדאן הקומפקטית הפופולרית טויוטה קורולה למתיחת הפנים הקיצונית ביותר זה עשור, כדי לסייע לה להיפטר מהתדמית המשעממת. רוב ממדי המכונית הוגדלו מעט והמראה הכללי שלה ספורטיבי יותר, עם אלמנטים אגרסיביים בעיצוב הקצוות הקדמי והאחורי.

הקורולה החדשה נוסעת על בסיס גלגלים ארוך יותר, מה שתורם לחלל גדול יותר בפנים הרכב. פנים הרכב החדש מציג שימוש נרחב בחומרים איכותיים יותר כדי לסייע להקנות למכונית מראה ותחושה של רמת גימור גבוהה יותר.

גרסת ה-LE Eco תכלול כבעבר מנוע ארבעה צילינדרים (משופר) בנפח 1.8 ליטרים, אשר יגיע ל-140 כוחות סוס – מעט יותר מבעבר. לפי הערכת טויוטה, המכונית תציג גם שיפור של 5% בחיסכון בדלק.

תיבת ההילוכים הידנית הסטנדרטית כוללת שישה הילוכים, ורוב הגרסאות מציעות תיבה אוטומטית רציפה חדשה, הכוללת גם "העברה" ידנית ובחירת מצבי נסיעה. התוספות הקיימות כוללות כניסה לרכב והתנעה בלחיצת כפתור, מושבים קדמיים מחוממים, מערכת ניווט ומערך המולטימדיה Entune של טויוטה עם קישוריות נתונים לסמארטפון.

10. ב.מ.וו סדרה 4

לקראת 2014 זוכות מכוניות הקופה והקונברטבל מסדרת ב.מ.וו 3 הקודמת למתיחת פנים משמעותית, ומסווגות כדגמי סדרה 4. עיצובים חיצוניים רעננים שואבים אלמנטים קדמיים ממכוניות הסדאן, אבל לבד מזאת הם דומים לגרסאות הקטנות יותר של דגמי סדרה 6 של ב.מ.וו.

ניתן לבחור במנוע 2 ליטרים, ארבעה צילינדרים עם מגדש על ו-240 כוחות סוס בדגם ;428i או במנוע טורבו מהיר יותר עם 300 כוחות סוס, 3 ליטרים ושישה צילינדרים בדגם 435i. שניהם ניתנים לשידוך גם לתיבת הילוכים אוטומטית סטנדרטית עם שמונה הילוכים, וכן לתיבה ידנית עם שישה הילוכים. מערכת xDrive של ב.מ.וו להנעת כל הגלגלים תהיה אופציונלית בדגמי הקופה. חלוקת משקל מושלמת כמעט אמורה לספק יכולות היגוי מרשימות.

כמו במקרה של סדרה 3, גם כאן קיימות שלוש רמות גימור – יוקרה, ספורט
ו-M ספורט – והאחרונה מציעה את ההיגוי המדויק ביותר. רשימה ארוכה של תוספות משוכללות כוללת מערכת בקרת שיוט מתכווננת הפועלת בתנועה עומדת או נוסעת, מערכת התראה מפני התנגשות קדמית שיכולה להתריע מפני התנגשות פוטנציאלית עם הולך רגל, ואת הגרסה האחרונה של iDrive, מערכת בקרת המולטימדיה של ב.מ.וו.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן