“הסגנון של פרופ′ ליאו ליידרמן דומה לסגנונם של נתניהו ולפיד”

"מדובר במינוי מעולה של כלכלן עתיר ניסיון בכלל ובבנק ישראל בפרט, אולי המינוי הטוב ביותר האפשרי בימים אלו" – כך אומר הערב ניר אומיד, מנהל השקעות ראשי בתמיר פישמן.

"חשוב מכל, המינוי ישים קץ לסאגה המתמשכת וישיב את היציבות הנדרשת", הוסיף אומיד. "ישראל זקוקה לאדם כמו ליידרמן שיוביל וינווט בתקופה של חוסר וודאות, אדם אשר יידע למצוא את שביל הזהב בין השמירה על יציבות מחירים במשק לבין הרצון להגדיל את הצמיחה תוך כדי ניווט חכם בשוק המט"ח".

פרופ' אליס ברזיס, ראש מרכז אהרון מאיר לחקר הבנקאות ולשעבר יועצת לבנק ישראל, בירכה גם היא על החלטתם של ראש הממשלה ושר האוצר למנות את ליידרמן לנגיד הבא של ישראל: "המינוי של ליידרמן אינו מפתיע אבל עדיין מרגש", אמרה ברזיס. "לכל אורך הדרך הוא היה המועמד שהיה הכי דומה לפרנקל ולפישר בנקודות החיוביות. בדיוק כמו שניהם, גם ליידרמן מוכר בעולם ועבד בתחום המחקר של מאקרו-כלכלה בינלאומית".


צילומים: מרק ישראל סלם

"מתוך היכרות רבת שנים ועבודות מחקר משותפות, ארשה לעצמי לומר כי מדובר באחד המומחים למדיניות מוניטרית, אשר מכיר מצוין את הקשר בין ריבית, אינפלציה ותוצר", הוסיפה ברזיס. "הירושה שהוא מקבל בתפקיד אינה פשוטה אבל העובדה כי הסגנון שלו דומה לסגנונם של נתניהו ולפיד, תקל עליו לנווט את הספינה. האתגרים שיעמידו את המנהיגות שלו במבחן הם ההאטה המורגשת במשק, הקשר בין הרגולטורים השונים בתחום המוניטרי והפיננסי, ושכר המנהלים".

"כיועץ לראש הממשלה, יש לו הזדמנות לתקן את הדברים שפישר לא הספיק ובראשם שכר המנהלים בבנקים", סיכמה ברזיס. "מדובר בצעד חשוב שיקבע את מעמדו כנגיד שאינו חושש להתמודד עם בעיית האי-שוויון בישראל". 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן