הסוף לסיבוב מוצא: כך תיראה הכניסה החדשה לירושלים מכביש 1

הסוף לסיבוב מוצא: משרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל חשפו היום תכניות לשדרוג כביש מספר 1 בין ירושלים לתל אביב, בקטע שבין שער הגיא לכניסה לבירה. עלות הפרויקט נאמדת ב-2.5 מיליארד שקל ובמשרד התחבורה מעריכים שיושלם בתוך 3.5 שנים.

על פי התכנית שהוצגה על ידי שר התחבורה ישראל כץ, יורחב הכביש לשלושה נתיבים בכל כיוון ותשופר הבטיחות לאורך הקטע המשודרג על ידי ביטול סיבובים חדים, עליות תלולות והוספת שוליים רחבים בצידי הדרך. התכנית כוללת הקמת מערכת של גשרים ומנהרות וכן שלושה מחלפים חדשים בנווה אילן, חמד והראל.


מנהרת הראל | הדמיה: משרד התחבורה

גשר הראל הישן, שנבנה לפני עשרות שנים יבוטל, ובמקומו יכרו שתי מנהרות באורך של כ-700 מטר שיעברו מתחת לרכס הראל. סמוך למחלף החדש יוקם מסוף תחבורה ציבורית שישרת את הנוסעים לירושלים ולתל אביב. במסגרת התכנית, יבוטל קטע הכביש המסוכן בסיבוב מוצא ובמקומו יוקמו שני גשרים מקבילים בני שלושה נתיבים, באורך של כ-800 מטר, שיתנשאו מעל עמק מוצא.

לדברי כץ, שדרוג כביש מספר 1 ישפר את זרימת כלי הרכב באחד מעורקי התנועה המשמעותיים ביותר בישראל. "הרחבת כביש מספר 1 לשלושה נתיבים וביטול סיבוב מוצא המסוכן יאפשרו לעשרות אלפי הנוסעים לחלוף על הפקקים ולהגיע לירושלים במהירות ובבטיחות". הוסיף כץ.


מחלף הראל | הדמיה: משרד התחבורה

השר כץ ציין, כי גשר מוצא יתחבר בעתיד לכביש 16 הצפוי לצאת למכרז במחצית השנייה של שנת 2014, ויהווה כניסה נוספת לדרום הבירה, זאת בנוסף לכביש 9 המוביל לצפון ירושלים ולרכבת החשמלית המהירה שתחבר את בירת ישראל למטרופולין גוש דן, בתוך 28 דקות. בנוסף לכך, ישודרג כביש 38 משער הגיא לבית שמש שיתרום לפיתוח העיר ולקשר שלה עם ירושלים.

במהלך העבודות צפויים פקקים רבים, ולכן כץ ציין כי משרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל ישדרגו את כביש 443, המשמש כעורק תחבורה נוסף לירושלים. בימים הקרובים יחלו העבודות להרחבת צמתים ונתיבים לאורך כל הכביש שנועדו לשפר את זרימת התנועה בכביש.


מחלף נוה אילן | הדמיה: משרד התחבורה

שדרוג כביש 443 יכלול בין השאר הוספת נתיב שלישי לאורך מספר קטעים של הכביש שישמשו כנתיב בלעדי לתחבורה ציבורית, וכן הוספת נתיב שלישי לתחבורה ציבורית בכל הצמתים המרומזרים ממחלף בין שמן ועד למחלף מכבים, בשני הכיוונים.

לאורך כביש מספר 1 ו-443 וכן ביציאות מירושלים ובעיר עצמה יוצבו מצלמות ושלטים אלקטרוניים שידווחו בזמן אמת על מצב התנועה. כמו כן תוקם עמדה ייעודית במרכז הבקרה של חברת נתיבי ישראל שתפעל 24 שעות ביממה ותיתן מענה מהיר לכל בעיה שתיווצר בכביש מספר 1 או בכביש 443.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן