הסופה ג'ונאס מכה בחוף המזרחי בארה"ב: חמישה צעדים שיש לנקוט אם הטיסה שלכם בוטלה

סופת החורף ג'ונאס ממשיכה להכות בחוף המזרחי של ארצות הברית בימים אלו, ובעקבותיה נאלצים תיירים ונוסעים רבים להתמודד עם עיכובי טיסות, ביטולים ושאר הפרעות בלוח הזמנים שקשורות למזג האוויר. על מנת להפיק את המרב מעסק הביש הזה, וכדי למזער את הזמן שתבזבזו בשדה התעופה בהמתנה לעדכונים, מומלץ למלא אחר חמשת הטיפים הבאים.

ניו-יורק במצור של קרח

1. התקשרו לחברת התעופה באופן מידי

ברגע שאתם יודעים שמזג האוויר הקשה מתקרב אל יעד ההמראה שלכם, צלצלו לשירות הלקוחות של החברה כדי לקבל עזרה עם הרשמה מחדש. אפילו אם אתם נמצאים כבר בשדה התעופה, וסוכן החברה בשער עוד לא החל לשבץ מחדש את הנוסעים לטיסות חלופיות, סוכני ההזמנות בטלפון עדיין צריכים להיות מסוגלים לשנות את לוחות הזמנים של הטיול שלכם. אם אתם כבר בשער – עמדו בתור בזמן שאתם בטלפון, כדי שתוכלו לדבר עם שני הסוכנים.

2. חפשו אחר אלטרנטיבות בעצמכם

כשמזג אוויר רע מכה, ברור שסוכני ההזמנות נוטים להיות עמוסים. אז חסכו לעצמכם (ולהם) זמן, על ידי כך שתחקרו בעצמכם על טיסות חלופיות אפשריות. נקודת פתיחה טובה היא האפליקציה של חברת התעופה, או אפילו Google Flights. שיקלו נתיבים מתוחכמים יותר אם אתם צריכים – בעדיפות לאלו שלא מושפעים ממזג האוויר. לדוגמא, במקום טיסה מ-New York-JFK ל-LAX, אתם יכולים לטוס לדטרויט, או אפילו טורונטו, ומשם ל-LAX.

כמו-כן, אל תשללו מחלקה או שירות אחר; אם אתם רשומים לטוס במחלקת עסקים, בדקו את הזמינות גם במחלקת התיירים, ולהפך. אם לחברת התעופה תהיה האפשרות לרשום אתכם מחדש ולא יהיו אפשרויות בחירה, אתם בהחלט עשויים "לחטוף" כל מושב שיהיה פנוי.

3. גשו לטרקלין הנוסעים

אם כל השאר נכשל, סוכן בטרקלין הנוסעים של חברת התעופה עשוי להועיל לכם. על פי רוב הם מנוסים יותר מהסוכנים בשער ומסוכני ההזמנות, ובדרך כלל גם ניתנת להם סמכות גדולה יותר מידי חברת התעופה בכל הנוגע לשיבוץ מחדש של נוסעים לטיסות. אם אינכם חברים במועדון הלקוחות של החברה, זכרו שישנם מספר כרטיסי אשראי מובחרים (כמו למשל Citi Prestige או כרטיס הפלטינום של אמריקן אקספרס) שכוללים בין ההטבות שלהם גם כניסה לטרקילנים כאלו.

כמוצא אחרון כדאי לשקול לשלם בעבור כניסה יומית לטרקלין. הם עולים בדרך כלל כ-50$, והגישה לסוכן בעל ידע יכולה להיות כל ההבדל בין להגיע ליעד שלכם ובין להיתקע ללא מוצא. כמו-כן, אתם יכולים לרכוש את כרטיס הכניסה הזה באמצעות כרטיס שמזכה אתכם גם בנקודות של נוסע מתמיד, וכך למקסם את הרווח.

4. בקשו העברה לחברת תעופה אחרת

אם לחברת התעופה שברשותכם הכרטיסים שלה אין כל פניוּת אחרת עבורכם, אבל מצאתם בחברה אחרת דבר מה שמסתדר לכם, בקשו מהסוכן בשדה התעופה שירשום אתכם מחדש לטיסה של החברה האחרת. אין כל ערובה לכך שהם יסכימו לעשות זאת, אבל זה לעולם לא מזיק לבקש. כמו-כן, אם יש לכם סטאטוס של נוסע מובחר בחברת התעופה, הסיכויים שלכם עולים.

5. שיקלו לעזוב משדה תעופה אחר

זו ללא ספק טרחה, אך שינוי עיר ההמראה שלכם עשוי להיות פתרון טוב כשבקרבת מקום ישנו עוד שדה תעופה שלא נפגע מתנאי מזג האוויר, ולא סובל מדחיות וביטולים. למשל – אם אתם נמצאים בניוארק ולא היה לכם מזל עם רישום מחדש, שקלו לעזוב מפילדלפיה (PHL) במקום. תצטרכו אמנם לנהוג לשם, אבל לפחות תצליחו לעלות על טיסה.

לסיכום, עיכובים וביטולים הקשורים למזג האוויר משליכים על תכניות המסע שלכם באופן בלתי נמנע, אבל יש לכם בכל זאת מספר פתרונות. על ידי כך שתהיו פרו-אקטיביים בנוגע למציאת טיסה חלופית, תבקרו בטרקלין הנוסעים כדי לדבר עם סוכנים ברי סמכה של חברת התעופה, ותגלו גמישות בנוגע לעיר היציאה, עיר ההגעה או תנאי הטיסה עצמם, אתם יכולים להעלות באופן משמעותי את הסיכויים שתגיעו למחוז חפצכם.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן