הסופרים המרוויחים בעולם: ג’יי.קיי. רולינג חזרה למקום הראשון בדירוג

אחרי שבשנה שעברה דורג במקום הראשון, ג'יימס פטרסון נדחק השנה למקום השני בדירוג • את המקום הראשון תופסת שוב ג'יי קיי רולינג, מחברת סדרת ספרי הארי פוטר

הארי פוטר והילד הארור הוא רק חלק מהברכות הכספיות הרבות עבור הסופרת ג'יי.קיי רולינג: המנצח של שישה פרסי טוני הכניס 2.3 מיליון דולר ממכירות בשבוע בודד, הסכום הגבוה ביותר בתולדות ברודווי עבור מחזה שאינו מוזיקלי. זה מתווסף ל-2.8 מיליון יחידות עותקים מהספר שנמכרו ברחבי ארצות הברית – כמות קטנה יחסית עבור רולינג – כמו גם סכומים של שמונה ספרות מפארקי שעשועים וסרט חדש על "הנער שחי", והיא שוב שולטת בדירוג שלנו במקום הגבוה ביותר כסופרת המרווחיה ביותר בעולם לשנת 2019, עם הכנסות של 92 מיליון דולר, לפי הערכות. 

הבא ברשימה הוא מי שהוביל אותה בשנה שעברה, ג'יימס פטרסון, שעוקב אחר רולינג עם 70 מיליון דולר, הוא מכר 5.5 מיליון יחידות מספרו תוך 12 חודשים, על פי NPD BookScan. "הנשיא חסר", שאותו כתב פטרסון בשיתוף עם ביל קלינטון, היה הרומן הבדיוני למבוגרים של 2018. הוא עדיין הסופר העשיר ביותר באמריקה, ששוויו הנקי נאמד בשנה שעברה בכ-800 מיליון דולר.

רולינג. סדרת ספרי הארי פוטר זיכתה אותה בשישה פרסי טוני. צילום: shutterstock


בסך הכל, חמשת המחברים בעלי השכר הגבוה ביותר בעולם מכרו יחד יותר מ-18.6 מיליון ספרים בארצות הברית במהלך תקופת הדירוג שלנו, והכניסו 235 מיליון דולר. מדובר בעלייה של 10 מיליון דולר בהשוואה לביצוע הקולקטיבי בשנה שעברה.

הגברת הראשונה לשעבר מישל אובמה מדלגת אל השלישיה הראשונה, ומרוויחה סכום של 36 מיליון דולר. היא ובעלה, הנשיא לשעבר ברק אובמה, קיבלו מקדמה משותפת על סך 65 מיליון דולר לשני ספרים בשנת 2017, סכום חסר תקדים לספר זיכרונות מתקופת הנשיאות. אף על פי שספרו של ברק אובמה טרם פורסם – השמועה טוענת כי הוא יכול לצאת לאור במהלך המירוץ לנשיאות 2020. ספר הזכרונות של מישל אובמה, Becoming, מכר יותר מעשרה מיליון עותקים בפורמטים שונים במהלך פרק הזמן של הדירוג והיה הספר הנמכר ביותר של 2018 למרות שיצא פחות מחודשיים לפני סוף השנה. אובמה ריפדה את תשלומי המשכורת שלה ממכירת כרטיסים מסיבוב ההופעות בספריה שנערך בעשר ערים ברחבי המדינה, ומילאה אולמות יותר כמו כוכבת רוק מאשר סופרת.

ג'ף קיניי, מחבר סדרת ספרי הילדים האהובה The Dairy Of A Wimpy Kid, מדורג במקום הרביעי עם 20 מיליון דולר, ומכר 3.6 מיליון gu,eho בתוך 12 חודשים. הרומן ה-14 בסדרה יצא בנובמבר האחרון. קיני התמנה לאחרונה כקצין מסדר האמנות והמכתבים הצרפתי, מהמסדרים הספרותיים הגבוהים ביותר.

"בגיל מסוים אתה מבין שיש לך סיכוי ליצור את העולם שאתה חי בו", אמר קיני לפורבס בשנת 2016. "העצה שלי היא לחבק את הרעיון בשלב מוקדם ולסלול את דרכך קדימה".

סטיבן קינג ירד מהמקום השלישי לחמישי עם רווחים של 17 מיליון דולר, ירידה של 10 מיליון דולר מהשנה שעברה, אז הוא הרוויח משכורת של שמונה ספרות מעיבוד ספרו IT לסרט שובר קופות. היצירה האחרונה שלו, דוקטור סליפ, גרפה 71 מיליון דולר מאכזבים ברחבי העולם. מלך האימה מכר 2.1 מיליון עותקים בתקופת הדירוג.

סוגרים את הרשימה – לעת עתה, לפחות – עם דן בראון וג'ון גרישם, שדורגו בחמישייה הראשונה בשנת 2018 אך נדחקו החוצה השנה. בראון, הסופר שעמד מאחורי "קוד דה וינצ'י", מוקם בעבר יחד עם קיניי במקום החמישי עם רווחים של 18.5 מיליון דולר, וגרישם, מחבר המותחנים המשפטיים, דורג במקום הרביעי עם 21 מיליון דולר.

לגבי רולינג, היא כנראה תנסה לשמור על שלטונה בדירוג. היא שימשה כתסריטאית לסרט העשירי בסדרת הקוסמים – "החיות המופלאות: פשעי גרינדלוולד" שגרף 650 מיליון דולר בקופות ברחבי העולם. ויש עוד פרויקטים בדרך – הסרט הבא של בסדרת החיות המופלאות צפוי לצאת בשנת 2021 – ואיתו, הכנסות של מאות מיליוני דולרים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן