הסיפורים מאחורי חברות הענק: על הנקמה של באפט כבר שמעתם?

חושבים שאתם יודעים הכל על החברות המובילות בעולם? הנה 10 עובדות מפתיעות על החברות והמותגים הפופולריים:

1. אמזון נקראה במקור "קדברה", אך שינתה מהר מאוד את שמה. זה קרה לאחר שהמייסד ג'ף בזוס אמר את השם לעורך דין, ווהאחרון, שלא הבין את השם, שאל "Cadaver?" (גופה).

2. ברקשייר האת'ווי הייתה במקור חברת טסקטיל במשך יותר מ-100 שנים לפני שהפכה לקונגלומרט אחזקות. היא נרכשה על ידי וורן באפט ב-1964, לאחר שהנשיא דאז סיבורי סטנטון חזר בו מהסכמה מילולית לשלם לבאפט 11.5 דולר על כל אחת ממניותיו בחברה. בהצעה ששיגר בכתב הציע רק 11.35 דולר למניה. באפט כל כך כעס מהמהלך שהוא קנה מספיק מניות בחברה כדי להפוך לבעל השליטה, וההחלטה הראשונה שקיבל הייתה פיטוריו של סטנטון.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

לא סולח. וורן באפט | צילום: רויטרס

3. חברת המחשבים דל התברגה בדירוג פורצ'ן 500 ב-1992, מה שהפך את מייקל דל למנכ"ל הצעיר ביותר בדירוג (כשהיה בן 27) – שיא שעדיין לא נשבר מאז.

4. נדמה לכם שהיום יש לפייסבוק בעיות פרטיות? החברה נתקלה בבעיות מהסוג הזה כבר כשנהגתה ב-2003, כאשר מרק צוקרברג פרץ לרשת המחשבים של הרוורד, והשיג מאות תמונות של סטודנטים. הוא פרסם אותן ללא רשותם, מה שהביא ללא מעט תגובות כועסות על הפרת פרטיות.

5. מיזם ייצור הרכבים של הנרי פורד, דטרויט אוטומוביל קמפני, כשל אחרי שנתיים, אך עבר ארגון מחדש והפך לחברת הנרי פורד ב-1901. שנתיים לאחר מכן שונה השם שוב לפורד. הפעם השלישית התגלתה כמוצלחת ביותר, והחברה הפכה לרווחית באופן כמעט מיידי, אפילו לפני השקת הדגם הפופולרי T ב-1908.

6. ג'נרל אלקטריק היא היחידה מבין 12 המניות הראשונות שנכללו במדד הדאו ג'ונס המקורי ב-1896 שעדיין נמצאת במדד היום. 


מייסד ענקית חיפוש – אוהב פרסום? סרגיי ברי ולארי פייג' | צילום: רויטרס

7. מקימי גוגל לארי פייג' וסרגיי ברין כתבו מחקר בסטנפורד ב-1998 בו הם מביעים התנגדות לשימוש בפרסום לשם מימון מנועי חיפוש. מפתיע למדי, בייחוד כיוון שאחד הגדשים המרכזיים במודל העסקי של גוגל הוא – ניחשתם נכון – פרסום.

8. IBM הוקמה ב-1911, בעקבות מיזוג של שלוש חברות. בשנותיה הראשונות היא ייצרה בין השאר גם חותכי בשר מכניים, מטחנת קפה ומכשירים למדידת משקל.

9. פרוקטר אנד גמבל הוקמה ב-1837 על ידי יצרן הסבון וויליאם פרוקטר ויצרן הנרות ג'יימס גמבל, לאחר שהשניים נישאו לשתי אחיות והפכו לגיסים. החברה סיפקה סבונים ונרות לצבא האיחוד במהלך מלחמת האזרחים האמריקאית.

10. סטארבקס הייתה צפויה להיקרא במקור פקווד, על שם הספינה בספרו של הרמן מלוויל, מובי דיק. כשהרעיון נדחה, החברה הסתפקה בסטארבקס, שמו של החבר הראשון על הפקווד.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן