הסערה חלפה? המסחר בוול סטריט ננעל ביציבות

הטלטלה בשווקים נמשכת. המסחר בוול סטריט ננעל ביציבות לאחר יום מסחר תנודתי על רקע מגמה שלילית באירופה ומסחר תנודתי מוקדם יותר בבורסות אסיה. המשקיעים בארה"ב מגיבים גם על נתון מאקרו חיובי המראה שיפור בסקטור הייצור במדינה. בתום המסחר נכנסות בורסות וול סטריט לסוף שבוע ארוך לרגל ציון יום הזיכרון האמריקאי. 

היום ננעלו המדדים המובילים בוול סטריט ביציבות, אולם בחישוב שבועי, הדאו ג'ונס איבד 0.3% מערכו, ה-S&P 500 צנח בכ-1% והנאסד"ק צנח ב-1.1%.

נתון הזמנות מוצרים בני קיימא פורסם היום בארה"ב. על פי הנתון של משרד התעשייה האמריקאי, שיעור הזמנות המוצרים בני הקיימא בחודש אפריל עלה ב-3.3%.  מדובר בנתון חיובי במיוחד, משום שציפיות האנליסטים היו לעלייה מתונה יותר של 1.1% בהזמנות.

צילום: רויטרס

בתוך כך, אי הוודאות בנוגע לעתיד כלכלת ארה"ב נמשכת, לאחר שביום רביעי בלילה אמר נגיד הבנק הפדרלי בן ברננקי כי הבנק ימשיך את תוכנית ההרחבה כמותית שלו, מכיוון שהנתונים הכלכליים לא מספקים. לדברי ברננקי "האטה מתונה במדיניות המוניטארית של הבנק הפדרלי, עשויה להוביל להעלאת הריבית במשק וכן מהווה סיכון להאטה או אפילו להפסקת ההתאוששות של הכלכלה האמריקנית", הסביר ברננקי. "נמשיך את התוכנית לפני המדיניות שלנו, נעקוב אחרי שוק התעסוקה, אחר האינפלציה ואינדיקטורים כלכליים במשק". 

מניית אפל ממשיכה לרכז עניין על רקע הדיון השבוע בעניינה של החברה בסנאט האמריקאי. מנכ"ל החברה טים קוק שנאם השבוע בסנאט הכחיש את הטענות על כך שאפל מעלימה מסים ומתח ביקורת על מדיניות המיסוי ל חברות בארה"ב. קוק טען כי המדיניות של הממשל פוגעת בריווחיות החברות וביכולתן להתמודד עם התחרות בשוק הבינלאומי. 

היום פורסם על ידי סוכנות בלומברג כי גם גוגל מתעניינת ברכישת החברה, אשר מבקשת יותר ממיליארד דולר.בלומברג מציינת כי הצעתה של גוגל עשויה להתחיל מלחמת התמחרות בינה לבין פייסבוק, שהחלה לאחרונה במגעים לרכישת חברת ההיי טק הישראלית, אך גם כי וויז עשויה להישאר חברה עצמאית, ולצאת לסבב גיוס נוסף.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן