הסתדרות הרופאים: "תחום הבריאות סובל מחוסר תקצוב"

האם גם הרופאים בדרכם לשבות? יו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר ליאוניד אידלמן, הצטרף היום לאיומו של יו"ר הסתדרות העובדים, עופר עיני, לאחר שפנה היום לאוצר בבקשה לשנות את "ההתנהלות החד צדדית הפוגעת בעבודת הרופאים ובזכויותיהם", כדבריו. "אחרת", מזהיר אידלמן, "ננקוט בכל הצעדים העומדים לרשותנו".

"לא קיבלנו עדיין החלטה לגבי הצעדים שננקוט, אולם אין ספק שהמצב מדאיג מאוד, גם בנושא הגזירות וגם בנושא השינויים המבניים המתוכננים", אומר הערב אידלמן בראיון לאתר פורבס בו הוא מתייחס בין היתר לשינויים הצפויים בחוק ההסדרים.

אידלמן אינו חושש מהצהרותיו של נתניהו כי אף שביתה לא תעצור אותו מביצוע רפורמות במשק: "אם הצעדים שלנו יהיו אפקטיביים או לא – אנחנו עדיין לא יודעים, כי טרם הפעלנו את הכלי הזה, אבל מצד שני, יתכן שאין לנו כל ברירה אל מול האיומים הרציניים על הרפואה הציבורית ועל עבודת הרופאים".

לגבי השתתפות המגזר הרפואי בנטל הקיצוצים, אומר אידלמן אינו מכיר את המצב בתחומים האחרים, אך לדעתו "תקציב הרפואה בארץ דל מאוד, ודורש תקצוב נרחב. במקום להשקיע יותר – רוצים לקצץ. הרפואה זה התחום הכי חשוב, ואסור לפגוע בו. אין תחום שסובל מחוסר התקצוב כמו הבריאות, אבל אנחנו אופטימיים שנוכל למנוע את הגזירות האלו", הוא מסכם.


מחאת הרופאים, 2011 | צילום: מתוך וויקיפדיה

במכתבו הבוקר לממונה על השכר ויחסי העבודה באוצר, קובי אמסלם, טוען אידלמן כי "בעת האחרונה אנו עדים לניסיונות חוזרים ונשנים של המעסיקים לפעול באופן חד צדדי, תוך הצהרה על שינויים עתידיים מרחיקי לכת אשר מתוכננים על ידי משרד האוצר, נציבות שירות המדינה ומשרד הבריאות", כדבריו.

"כל זאת בנוסף לידיעות המתפרסמות בדבר גזירות כלכליות העומדות לנחות על עובדי המגזר הציבורי, ובכלל זה הרופאים, ידיעות שאינן עומדות בקנה אחד עם מכתבו של הממונה על השכר אלי מיום 1 במאי 2012, טרם כינונה של הממשלה, ממנו עולה כי הסכם הרופאים לא ייפגע".

"אנו מבקשים את עמדתכם באשר לכל הנושאים המפורטים במכתבי זה", ממשיך אידלמן, "לא יאוחר מיום מ-29 באפריל 2013. ככל שלא תשנו את ההתנהלות ותחזרו בכם מהכוונה לשינויים חד צדדיים בתנאי עבודת הרופאים, או שבכוונתכם להביא לשינוי או פגיעה בהסכם הרופאים, לא יהיה לנו מנוס מנקיטה בכל הצעדים העומדים לרשותנו לצורך שמירה על זכויות הרופאים".

מהאוצר נמסר בתגובה כי ישיבו ליו"ר הסתדרות הרופאים במישרין, ולא באמצעות אמצעי התקשורת.


ד"ר ליאוניד אידלמן | צילום: יח"צ

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן