העליות יחכו: הדולר ירד ב-0.4%, היציג – 3.627 שקלים

היפוך המגמה בדולר טרם הגיע: לאחר שאתמול התחזק מעט המטבע האמריקאי ורבים העריכו כי מדובר בשינוי מגמה במסחר במט"ח, נחלש היום הדולר וירד בכ-0.4%. השער היציג נקבע על 3.627 שקלים. היורו נחלש גם הוא בכ-0.5% לרמה של 4.8138 שקלים.

"נמשך הפיצול החד בין המסחר בדולר בעולם לבין המסחר בדולר-שקל", נכתב היום בסקירה של FXCM. "ההיבדלות מהמגמה העולמית מלמדת על שינוי מהותי בסנטימנט כלפי השקל בקרב הספקולנטים, ויש לייחס זאת למדיניותו האגרסיבית של בנק ישראל להחלשת השקל".

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים והשקעות הוסיף כי "פעולותיו של בנק ישראל במסגרתן הוא רוכש דולרים בכמויות קטנות, ממשיכות לספק רשת הגנה מפני ייסוף השקל מתחת לרמה של 3.6 שקלים".

צילום: אילוסטרציה Ingimage/A.S.A.P

"בפעולותיו, הוכיח הנגיד פישר את מודעתו וגמישותו גם במלחמת המטבעות המתנהלת בזירה הגלובלית", הוסיף פריימן. "חובת ההוכחה תהיה מוטלת כעת על הנגיד החדש שיידרש להתמודד עם השפעות הלוואי הצפויות בטווח היותר ארוך בעקבות מהלכים של הפחתות ריבית אלו".

אתמול כאמור המטבע האמריקאי בלם את נפילתו מהשבועות האחרונים, טיפס ב-0.3% ושערו היציג נקבע היום על 3.642 שקלים. היורו התחזק גם הוא מול המטבע המקומי, ושערו היציג נקבע על 4.839 שקלים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן