העצבנות בשווקים נמשכה: טוקיו צללה ב-5.2%; "מדד הפחד" בשיא של חודש

אחרי שבוע תנודתי ומסחר עצבני, הבורסות באסיה ננעלו הבוקר במגמה שלילית, על רקע חשש בקרב המשקיעים מפני הקלה של ההרחבה המוניטרית של הבנק הפדרלי בארה"ב. "מדד הפחד" CBOE, אשר מודד את התנודתיות בשווקים, טיפס אתמול ב-2.4% לשיא של חמישה שבועות.

בורסת שנחאי איבדה 0.3%, הונג קונג נסחרה בירידה של 0.3%, הבורסה הקוריאנית ננעלה סביב שערי הפתיחה ובורסת טוקיו צנחה ב-5.2%.

צילום: רויטרס

"ההשערות לגבי פעולות הבנק הפדרלי עלולות להשפיע על השווקים באסיה, אשר היו בראלי בעקבות כסף שזרם לתוכם כתוצאה מההרחבה הכמותית בבנק", אומר הירוקזו יוהיאמה, אסטרטג בכיר בקבוצת דאיווה בטוקיו.

הנפילה בבורסת טוקיו משכה את הדולר לנפילה מול הין המקומי, והמטבע האמריקאי נסחר בשער הנמוך ביותר מאז ה-10 במאי. "העלייה בין היא סיבה נוספת לכך שרבים מוכרים את מניותיהם. הדאגה המרכזית שנמצאת בראשם של המשקיעים היא האפשרות שהבנק הפדרלי יקל בתוכנית ההרחבה", אומר מנהל קרן גידור גדולה בארה"ב.

אתמול נמשכה העצבנות בשווקים, כשהמסחר בבורסות ארה"ב ננעל במגמה שלילית על רקע הירידות בבורסות אירופה והחשש המתמשך מפני מיתון תכנית ההרחבה הכמותית השלישית. מדד הדאו ג'ונס איבד 0.7% מערכו, מדד ה-S&P 500 נחלש ב-0.7% ומדד הנאסד"ק רשם ירידה של 0.6%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן