הערכות שוק ההון: האינפלציה הצפויה לשנת 2013 עלתה ל-2%

המדד החיובי של חודש דצמבר שעלה ב-0.2% הביא גם לעדכון של הצפייה לאינפלציה לשנה הנוכחית ל-2%, כך על פי נתונים שמפרסם בנק ישראל ומבוססים על פי ממוצע של הערכות של הבנקים השונים וגופים אחרים בשוק ההון.

סביבת האינפלציה הנמוכה הייתה לא פעם אחת הסיבות המרכזיות בדבר שינוי הריבית כפי שעולה מפרוטקולים שמפרסם הבנק. ואכן, בשבוע שעבר פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה נתונים המראים כי בשנת 2012 הגיעה האינפלציה לרמתה הנמוכה ביותר בשש השנים האחרונות וזו נעמדה על 1.6%.

לשם השוואה, בשנת 2011 נעמדה האינפלציה על 2.2% ובשנת 2010 אף הגיעה ל-2.7% בחודש נובמבר לבדו ירד המדד ב-0.5% והיה לאחת הסיבות העיקריות להורדת הריבית המרכזית במשק מאחר שבנק ישראל פחד כי סביבת האינפלציה תחרוג מטווח היעד (1%-3%) ותהיה נמוכה מדי.

צילום: רויטרס

עם פרסום מדד המחירים לצרכן לחודש דצמבר אמר אמיר כהנוביץ', הכלכלן הראשי של כלל פיננסים כי "סימני ההתאוששות בעולם מתרבים, ועדיין צפוי גל העלאות מיסים על רקע הגרעון המשתולל, והתייקרות במחירי המים, הארנונה והחשמל שיזלגו בהמשך גם לסעיפים אחרים. בשורה התחתונה, המחירים ימשיכו להתייצב סביב מרכז יעד המחירים של בנק ישראל (סביב 2%) ויאפשרו לו להמשיך להוריד את הריבית במהלך 2013, לפחות ברבע אחוז נוסף ל-1.5%".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן