העשירייה הפותחת: קבלו את המכוניות שהכי השפיעו עלינו השנה

כל שנה נפתחת בהבטחות רבות וברשימת דגמים חדשים ומעוררי ציפייה. בסופו של דבר, רק מכוניות ספורות מצליחות להשפיע על חיינו המוטוריים. 2013 החלה עם ציפייה לשינוי אמיתי על רקע תקנות מס ושינויי רגולציה בייבוא ובשיווק כלי רכב חדשים. מותגים כמו לקסוס הצליחו להוביל מגמות ולהראות שאפשר לצמוח גם כשיותר מ־70% מהמכירות הן של מכוניות היברידיות ידידותיות לסביבה. עם זאת, השורה התחתונה שייכת למכוניות שלא תמיד צדו את עינינו, אך בסופו של דבר השפיעו על הארנקים של כולנו.

רשימת המכוניות שהשפיעו על התנהלות הצרכן הישראלי שונה באופן מהותי מדירוגי מכוניות הפנטזיה ומכל רשימה אחרת שתמצאו בעיתונות הרכב. 10 המכוניות המופיעות ברשימה שלפניכם קבעו השנה הלכה למעשה את קבלת ההחלטות של כולנו והן מייצגות את מצב הכביש הישראלי לאשורו.

1. קיה פיקנטו
קטנה קטנה, אבל הכי משפיעה

מכונית מיני זולה היא לא הפנטזיה הטבעית של נהגים/ות בשום מקום בעולם. שילוב של מצב כלכלי, מחיר נכון ושינויים בהרגלי רכישת הרכב בישראל – כל אלה יצרו הזדמנות נהדרת עבור חברת טלקר, יבואנית קיה בישראל. עם המראה הנכון לכביש העירוני ומגוון צבעים רחב במחיר אטרקטיבי, כבשה קיה פיקנטו את טבלת המכירות. למעשה, פיקנטו אחראית להגברת נראות המותג בישראל ולאהדה הגוברת ליצרן הקוריאני.

למרות שיפור ניכר בעיצוב ובאיכות המכוניות וההתקדמות הטכנולוגית בדגמים החדשים, ללא ההצלחה של מכונית המיני, לא היה מצליח היבואן רמי אונגר להרים את המותג לרמתו הנוכחית בארץ.

הפיקנטו לבדה הצליחה להשפיע על הצרכן הישראלי הן בקביעת סדר עדיפויות מוטורי והן בתפיסת העולם שלו. זוהי ללא ספק הקטנה עם ההשפעה הגדולה ביותר על שוק הרכב הישראלי.

קיה פיקנטו. הכי משפיעה


2. יונדאי i30

כל מה שהישראלים מבקשים ממכונית משפחתית

המותג יונדאי כיכב השנה כמעט בכל קטגוריה אפשרית. בקטגוריית המשפחתיות לבדה, למשל, מציע המותג תשובה לכל גחמה, ובזכות המגוון וההתאמה לצורכי הלקוח הישראלי, זוכה יונדאי בקלות לקבל את התואר מותג השנה.

היונדאי i30 היא היום המקבילה של הסובארו המשפחתית של שנות ה־80 וה־90. בקרב הצרכן הישראלי נתפס יונדאי כמותג אמין ביותר, המקנה איכות, נוחות ושמירה על הערך – כל מה שהישראלים מבקשים ממכונית משפחתית. המכונית המשפחתית מוצעת בגרסאות שונות המתאימות לכל צורך, החל מהאצ'בק ועד ל־CW המרווחת. דגם ה־i30 היה יכול לעמוד בפני עצמו בקטגוריה, אך התוספת של דגמי ה־i35 וה־i40, הגדול ממנו, מעניקים תחושה של עושר, והמגוון מאפשר ללקוחות המותג להחליף יונדאי ביונדאי אחרת. כמו כן, הגב של חברת כלמוביל, המייבאת לישראל גם את מיצובישי ומרצדס, תורם לתחושת הביטחון של הצרכן ומסייע רבות גם למכירות בשוק הליסינג.

יונדאי i30. כל מה שאפשר לבקש ממכונית משפחתית


3. סיאט איביזה

מותג איכותי וחסכוני בדלק

סיאט, שעד לא מזמן נחשבה למותג צעיר של דגם וחצי, זכתה השנה לעדנה. האיכות של קבוצת פולקסוואגן אאודי ומנועי ה־TSI המתקדמים הפכו את השם הלטיני התוסס לחלופה מכובדת גם למשפחות בתחילת דרכן.

התוספת של הליאון החדשה, האלהמברה, הטולדו וה־Mii העניקו לסיאט תחושה של מותג רחב ואיכותי. מנועי הטורבו הקטנים של הסיאט חזקים וחסכוניים בדלק, בדיוק כפי שהנהג הישראלי אוהב. תיבת ההילוכים בעלת שבעה יחסי ההעברה והאריזה הטכנולוגית המתקדמת, הופכים את חוויית השימוש בסיאט איביזה לטובה ביותר בקבוצה.

בנוסף, גם ההיבט השיווקי הוכיח את עצמו השנה, בדגש על מועדון לקוחות חובבי תרבות ופנאי והתמקדות בידוענים כדי להגביר את הזהות המותגית של הקהל הצעיר.

סיאט איביזה. חסכונית בדלק


הדירוג המלא מופיע בגליון נובמבר של פורבס

לרכישת מנוי למגזין פורבס ישראל

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן