“הפיחות החד בדולר עשוי לגרום להורדת הריבית הערב”

לקראת החלטת בנק ישראל לגבי ריבית חודש אוקטובר הערב, נחלש הבוקר הדולר ב-0.1% ונסחר סביב שער של 3.5 שקלים. היורו נחלש גם הוא, ב-0.2%, ושערו הסחיר עומד על 4.734 שקלים.

"החלטתו של הבנק הפדרלי שלא להתחיל בצמצום ההרחבה היא מכה לדולר", ציינו הבוקר במחלקת המחקר של FXCM ישראל. "במקביל לזינוק במניות שראינו עם היוודע ההחלטה הדולר צלל מטה לשפל של 7 חודשים. נפח המסחר הדליל בתקופת החגים הגביר את עוצמת הירידה. ההחלטה של הבנק הפדרלי עשויה לעורר שוב בעולם את השיח סביב "מלחמת המטבעות", וזאת לאור הפיחות החד בדולר למול מטבעות העולם. גם בנק ישראל יצטרך להחליט כיצד בכוונתו לפעול בנידון".

"הירידה מתחת לרף 3.50 שקלים נחשבת בעיני רבים קו אדום ושער חליפין המסכן את הייצוא", המשיכו ב-FXCM, "וייתכן מאוד שלאור הלחץ הציבורי אנו נראה בתקופה הקרובה התערבויות מצד בנק ישראל. כמו כן, הפיחות החד בדולר הוא גורם המגביר את הסבירות כי בנק ישראל יבחר להוריד היום את הריבית. הורדת ריבית תקטין את התשואה על השקל ועשויה למתן את התחזקות השקל".

צילום: Shutterstock

"חשוב להדגיש שאנחנו זמן קצר בלבד אחרי ההחלטה ובשווקים עדיין מנסים לעכל את המשמעויות ובעיקר להבין מה בכוונת הבנק הפדרלי לעשות", סייגו ב-FXCM. "בסופו של דבר, מדובר בדחייה בלבד של ההרחבה הכמותית, ועדיין סביר להניח שהבנק יתחיל בצמצום עוד השנה, ועל כן עדיין מוקדם להעריך מה יהיו המשמעויות של ההחלטה על המגמה של הדולר בעולם בתקופה הקרובה. כרגע, רק שילוב של התערבות בנק ישראל, ביחד עם שינוי בדולר העולמי, עשויים לשנות התמונה השלילית של הדולר-שקל".

"עוד אירוע שעשוי להשפיע על פתיחת שבוע המסחר, בעיקר על היורו, הוא ניצחונה המוחץ של מרקל בבחירות בגרמניה", הוסיפו ב-FXCM. "השוק ללא ספק תומך במדיניות הריסון שמובילה מרקל באירופה וניצחונה צפוי לחזק את היורו".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן