הפרטיות מעל הכל: כך "ניקה" מארק צוקרברג את שטח הענק אשר רכש בהוואי משכנים פוטנציאליים

אחרי שמועות ולחשושים שונים, גורם רשמי אישר לראשונה לכתבת מגזין פורבס כי מייסד פייסבוק מארק צוקרברג השלים לאחרונה את רכישתם של שני מגרשי ענק בחלקו הצפוני של האי קוואי במדינת הוואי. על פי המתווה, נראה כי צוקרברג מייעד את השטח הענק, אשר חולש על לא פחות מ-700 דונם, לשמש כאחוזת פאר לו ולמשפחתו. הגורם אשר אישר את הידיעה גם שפך מעט אור על סכומיה עתק אשר שילם המיליארדר הצעיר – כששילם למעלה מ-100 מיליון דור עבור השטח עצמו בלבד, מבלי שהניח ולו לבנה אחת לרפואה.

המגרש הראשון נמצא בחוף Pila, שטח מבודד בן 393 דונם עם רצועת חוף פרטית ענקית. על רצועת החוף והמגרש המאושר לבנייה שילם צוקרברג, כך על פי אותו מקור, 49.6 מיליון דולר. המגרש השני כולל גם את אחוזת הענק המדוברת, אשר עונה לשם "אחוזת קאהוניה", אשר נמכרה לפני חודשים בודדים לחברת אחזקות נדל"ן עבור 70 מיליון דולר. האחוזה מתפרסת על שטח של כמעט 900 מטרים רבועים, וכוללת גם חווה אורגנית צמודה. עליה שילם צוקרברג לא פחות מ-66 מיליון דולר.

חופי האי קוואי | צילום: thinkstock

מגרשי הענק האלו אושרו לבנייה לאחרונה, כשתוכניות המתאר כללו בנייה מאסיבית של 80 בתים בסך הכל, והמגרש אשר כולל את מבנה האחוזה מיועד היה לבנייה של 4 אחוזות נוספות. אך רכישת השטח כולו על ידי צוקרברג מצביעה, ככל הנראה, על רצונו להבטיח בידוד מוחלט ולהימנע משכנים אשר יבנו את בתיהם בסמיכות רבה (יחסית, כמובן) לאחוזתו שלו: על פי המקור המצוטט, צוקרברג התעקש לרכוש גם את המגרשים הקטנטנים אשר מחזיקות משפחות מקומיות ונכללים בשטח האחוזה המיועד. מדובר, לעיתים, במגרשים של כמה עשרות מטרים רבועים בלבד, עליהם נמצאים בתים בסיסיים או מבנים ארעיים, כמו ה"חושות" הידועות של חופי סיני. על פי המקור, צוקרברג שילם מיליון דולר לכל אחת מהמשפחות אשר החזיקה במגרש שכזה בכדי שיסכימו למכור את השטח – ויאפשרו לו להשלים את ההשתלטות על המגרש הענק.

אך למרות מאמציו, נראה כי המיליארדר יאלץ להתמודד בכל זאת עם שכן אחד: המיליונר גארי סטיוארט, אשר רכש בעבר כ-10% משטח המגרש עבור למעלה מ-6 מיליון דולר. המקור סיפר כי צוקרברג ניסה לרכוש גם את השטח המדובר, אך סטיוארט סירב למכור והתעקש להמשיך ולהחזיק בשטח.

לא רוצים שכנים. הצוקרברגים | צילום: רויטרס

בפני צוקרברג עומדת עוד עבודה רבה בטרם יוכל לכנות את מגרש הענק בעל החוף הפרטי "בית", אך נראה כי המיליארד הצעיר ביותר בעולם ואחד האנשים המשפיעים ביותר על חיינו בכל יום מצא בהחלט פועל בכיוון. הונו, אשר הוערך לפני שבועות בודדים ב-32.2 מיליארד דולר, בהחלט מסייע לו בכך.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן