הצוקרברגים החדשים: היזמים הטכנולוגים הצעירים מסתערים על רשימת עשירי העולם

שיא של 290 מיליארדרים חדשים הצטרפו השנה לרשימת עשירי העולם של פורבס. בזמן שמלחמות, מחלות ומשברי מטבע תפסו את הכותרות העולמיות, טייקונים מכל היבשות הצליחו לצבור לראשונה הון של 10 ספרות ולהתברג אל המועדון היוקרתי. כמעט רבע מהמיליארדרים החדשים מגיעים מסין. ארה"ב שנייה עם 57 נציגים חדשים, הודו עם 28 וגרמניה עם 23.

המצטרף המפורסם ביותר למועדון המיליארד הוא מייקל ג'ורדן שרוב הונו מגיע מתשלומים של נייק. המותג של ג'ורדן גרף כ-2.25 מיליארד דולר ב-2013 והכניס לו סכום של 90 מיליון דולר. אך הנכס המשמעותי ביותר שלו הן האחזקות בקבוצת ה-NBA שארלוט הורנטס ששווה יותר מ-500 מיליון דולר. כאשר מנכ"ל מיקרוסופט לשעבר, סטיב באלמר קנה את הלוס אנג'לס קליפרס בשנה שעברה בסכום מדהים של 2 מיליארד דולר, ערכן של כל קבוצות הליגה זינק והאפשר את כניסתו של ג'ורדן אל הרשימה.

אך חוץ מג'ורדן, מי שמככבים ברשימת הרוקיז השנה הם ילדי עמק הסיליקון. גארט קאמפ, טראוויס קלניק וראיין גרייבס, שלושת חברי Uber הצליחו למרות שפע של פרסומים נגטיביים, להכניס לחברה יותר מ-4 מיליארד דולר, מה שהעלה את ערכה ל-41.2 מיליארד דולר. קאמפ וקלניק שווים היום ביחד יותר מ-5.3 מיליארד דולר ו גרייבס, העובד הראשון, שווה כ-1.4 מיליארד.

עוד חבורה של יזמים צעירים שעשו לא מעט כסף השנה הם בריין צ'סקי, נתן בלצ'רצ'יק וגו' ג'ביה מ-Airbnb שכבר שווה יותר מקבוצת מלונות הייאט. כל אחד מהמקימים צבר הון של 1.9 מיליארד דולר, מה שהכניס גם אותם אל רשימת העשירים החדשה.


מימין לשמאל: בריין צ'סקי מ-Airbnb, איוון שפיגל מ-Snapchat וגארט קאמפ מ-Uber. רק בתחילת דרכם | צילומים: מתוך ויקיפדיה

המיליארדרים החדשים הצעירים ביותר הם מייסדי Snapchat, בובי מרפי ואיוון שפיגל שסירבו להצעת רכישה של פייסבוק תמורת 3 מיליארד דולר. זו הייתה החלטה חכמה בהתחשב בכך שכיום מקבלת אפליקציית התמונות הנעלמות הצעות שעשויות להקפיץ את ערכה ל-19 מיליארד דולר ופורבס מעריך כי הונם של שני הצעירים מגיע כבר ל-1.5 מיליארד דולר כל אחד.

החברה החדשה העשירה ביותר היא מריה פיסולו, אלמנתו של מלך שוקולד הנוטלה, מיכלה פררו, שנפטר לאחרונה. פיסולו שחלקה את הירושה עם שאר בני המשפחה שווה כעת כ-23.4 מיליארד דולר. מושל טנסי, ביל האסלם, ירש גם הוא הון משפחתי וכעת הוא נבחר הציבור העשיר ביותר בארה"ב ושווה כ-1.9 מיליארד דולר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן